Ічнянська РДА
Анонси
















Назад

Функціонування електронного реєстру апостилів

Відтепер немає необхідності їхати до Києва з питання проставлення апостиля.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.11.2015 №890 ”Деякі питання забезпечення запровадження електронного сервісу проставлення апостиля”, наказу Міністерства юстиції України „Про впорядкування відносин з проставлення апостиля та підготовки документів для їх консульської легалізації” від 11.11.2015 за № 2268/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1419/27864, з 20 листопада 2015 року здійснюється державна реєстрація апостилів у Електронному реєстрі апостилів, яким запроваджено електронний сервіс проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, та на всіх інших видах документів, що призначені для використання на території інших держав. З метою підвищення рівня довіри до офіційних документів України, на яких проставляється апостиль, та з урахуванням статті 7 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, Кабінет Міністрів України затвердив Порядок ведення Електронного реєстру апостилів.

Апостиль — спеціальний штамп апостиляції, що засвідчує дійсність підписів, статусу осіб, печаток; підтвердження підписів і печаток на офіційних документах апостилем робить ці документи чинними в усіх країнах-учасницях Гаазької конвенції.

Апостиль на офіційних документах проставляється та заповнюється за допомогою програмних засобів Реєстру у формі електронного документа, який містить візуальне зображення зразка підпису (відцифрований підпис) уповноваженої особи, відповідальної за проставлення апостиля, та скріплюється електронним цифровим підписом такої особи.

Відтепер для проставлення апостилю на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами, громадяни можуть звернутися до найближчого відділу ДРАЦС за місцем їхнього проживання чи перебування, адже порядком проставлення апостиля на офіційних документах визначено перелік відділів державної реєстрації актів цивільного стану України, що надають вище зазначену послугу.

По Чернігівській області, підключені відділи державної реєстрації актів цивільного стану Бобровицького, Борзнянського, Бахмацького, Козелецького, Городнянського, Коропського, Корюківського, Талалаївського районних, Ніжинського, Прилуцького, Новгород-Сіверського міськрайонних та Чернігівського міського відділів державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області.

Проставлення апостиля здійснюється за заявою будь-якої особи, яка подає відповідний документ, шляхом її особистого звернення до територіальних органів та за пред’явленням документу, що посвідчує особу та подає оригінал документа про державну реєстрацію акту цивільного стану для проставлення апостиля або його копію, засвідчену в установленому порядку, документ про оплату послуги з проставлення апостиля або копія документа, що підтверджує право на звільнення від плати (право на пільги), засвідчена нотаріально.

Оплата послуги з проставлення апостиля здійснюється відповідно до кількості поданих разом із заявою документів. Плата за проставлення апостиля для громадян України, іноземців та осіб без громадянства складає 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн).

Плата справляється до проставлення апостиля, шляхом перерахування до загального фонду державного бюджету. Від унесення плати звільняються інваліди 1-ї і 2-ї груп, інваліди Великої Вітчизняної війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставлення апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.

Перед прийняттям документів працівник в обов’язковому порядку з’ясовує чи підлягає поданий документ проставленню апостиля.

Документ не може бути прийнятий, якщо:
1) текст документа неможливо прочитати внаслідок пошкодження;
2) документ написаний чи підписаний олівцем або отриманий через засоби факсимільного зв'язку; (нанесена на зворотньому боці свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану спеціальна плівка для ламінування буде перешкодою для проставлення на ньому апостиля);
3) у документі є незастережені виправлення або дописки (штамп органів внутрішніх справ, органів приватизації);
4) до повноважень компетентного органу не входить проставлення апостиля на цьому документі; (Укрдержреєстр проставляє апостиль на документах про державну реєстрацію актів цивільного стану)
5) для проставлення апостиля подано оригінали офіційних документів про державну реєстрацію актів цивільного стану, виданих установами колишніх союзних республік у складі СРСР. (У цьому випадку слід отримати документ про державну реєстрацію акту цивільного стану повторно, звернувшись до відділу державної реєстрації актів цивільного стану).

Термін розгляду документів, поданих для проставлення апостиля до 5 робочих днів а у разі необхідності отримання зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа, додаткової інформації або роз’яснень в термін розгляду документів на проставлення апостиля може бути продовжено до 20 робочих днів.

Назад










12 Грудня 2017 10:46

Як Ви думаєте, які причини дачі хабарів?