Ічнянська РДА
Анонси















Назад

Декларація ФОП, які застосовують загальну систему оподаткування

Прилуцька ОДПІ звертає увагу фізичних осіб-підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування, що з 01.01.2016 року авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховували та сплачували згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, що настає за календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). При цьому авансовий платіж за IV календарний квартал не розраховувався та не сплачувався.

Тому нарахування податкових зобов’язань здійснюється за даними декларації за відповідний звітний (податковий) період загальною сумою за рік. Тобто сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, за результатами звітного (податкового) року відображається у рядку 1.1 додатка Ф2 та переноситься до графи 6 рядка 10.7 декларації.

Платник податків у рядках 1.2 — 1.4 додатка Ф2 зазначає суму сплачених авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб; залишок суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті або поверненню з урахуванням сплачених авансових платежів, при цьому такі показники в особовому рахунку платника податків не відображаються.

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»

Прилуцька ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») з’явився розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланнямwww.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

Неприбуткові установи ще мають час внести зміни до установчих документів

Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій", не підлягають виключенню з Реєстру до 1 липня 2017 року, – роз'яснюють в Прилуцькій ОДПІ.

А це означає, що строк приведення установчих документів неприбутковими організаціями до вимог Податкового кодексу і подання їх копій до фіскального органу подовжено до 1 липня 2017 року.

Зазначена норма передбачена п. 34 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

Релігійним неприбутковим організаціям Законом України від 06.10.16 № 1667-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій", подовжено термін щодо приведення у відповідність установчих документів до 1 січня 2018 року.

Сплата єдиного податку при зміні місця знаходження

Прилуцька ОДПІ інформує, що нормою п.298.5 Податкового кодексу України визначено порядок подання заяви щодо зміни місцезнаходження. Так, у разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Також нагадуємо про порядок нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп. Таке нарахування здійснюється ДФС на підставі заяви платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності (п. 295.2 Податкового кодексу України).

Відомості щодо місця провадження та видів господарської діяльності підприємців – платників єдиного податку I або II групи містяться в реєстрі платників єдиного податку. У разі зміни зазначених відомостей, зміни до реєстру платників єдиного податку вносяться в день подання платником відповідної заяви.

На підставі цих норм зазначаємо що, у разі подання підприємцем – платником єдиного податку I або II групи заяви про зміну місця провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, внаслідок чого змінюється ставка єдиного податку, нова ставка застосовується починаючи з місяця, у якому подано заяву про відповідні зміни.

Понад 6 мільйонів гривень донарахували за два місяці порушникам законодавства аудитори фіскальної служби Чернігівщини

Протягом січня-лютого підрозділами аудиту Головного управління ДФС у Чернігівській області проведено 49 документальних перевірок (12 – планових та 37 – позапланових). У порівнянні до відповідного періоду минулого року кількість перевірок зменшилася на 58 відсотків.

В управлінні аудиту повідомили, що суб’єктам господарювання, які порушили податкове законодавство, донараховано грошових зобов’язань на суму 6,4 млн. грн. З цієї суми до бюджету вже сплачено 5,3 млн. гривень.

Найбільше порушень зафіксовано у сфері сільського господарства, переробної промисловості та оптової торгівлі.

Виявлені факти пов’язані із заниженням податку на додану вартість стосовно безоплатної передачі товарів; використанням товарів в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку; реальності здійснення господарських операцій за відсутністю первинних документів; заниженням податкових зобов'язань у разі постачання товарів (послуг) з оплатою за рахунок бюджетних коштів.

Органи ДФС області за 2 місяці поточного року надали послуг майже 197 тисячам платників податків

Протягом січня–лютого 2017 року до територіальних органів ГУ ДФС області звернулось майже 197 тис. платників для отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг.

Із загальної кількості адміністративних послуг – 63 відсотка (124,3 тис.) надано через Центри обслуговування платників. Найбільш запитуваною була послуга видачі картки платника податків. Нею скористалися понад 6 тис. осіб.

На другому місці послуга надання витягу з реєстру платників єдиного податку – майже 2 тис. послуг.

Значну кількість було надано послуг: реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 1,5 тис., Реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 1,1 тис., реєстрація платника єдиного податку – 0,8 тис., видача ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 0,4 тис., видача ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами – по 0,3 тисячі.

Про розгляд звернень громадян фіскальною службою області

Впродовж січня-лютого 2017 року до органів ДФС Чернігівської області від громадян надійшло 31 індивідуальне письмове звернення, 1 колективне від трьох громадян та 2 анонімних звернення.

За результатами розгляду: надано роз’яснення на 27 звернень, вирішено позитивно – 1, не підлягали розгляду (анонімні) – 2, на стадії розгляду перебуває 4 звернення.

За ознакою надходження всі звернення – первинні. Повторних та неодноразових звернень не надходило.

У 33 зверненнях порушувались питання контрольно-перевірочної роботи, податків та зборів, 1 звернення – стосувалось діяльності центральних органів виконавчої влади.

Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення керівництвом фіскальної служби області проведено 10 особистих прийомів громадян. На особисті прийоми звернулось 5 підприємців, 4 – пенсіонери, 1- безробітний.

Під час особистих прийомів порушувались питання плати за землю, єдиного податку, єдиного соціального внеску, відмови в отриманні реєстраційного номера облікової картки платника податків, ухилення від сплати податків.

Усім заявникам надані своєчасні та кваліфіковані відповіді.

У лютому Чернігівською митницею ДФС перераховано до бюджету більше 412 мільйонів гривень

У Чернігівській митниці ДФС повідомили, що протягом лютого до державного бюджету перераховано 412,2 млн. гривень. Основну частку надходжень забезпечено при митному оформленні мінеральних добрив (190,5 млн. грн.), тютюнової сировини (23 млн. грн.), пневматичних гумових шин (14,4 млн. грн.), тракторів (понад 13 млн. грн.) та пива солодового (більше 10 млн. грн.).

Додаткові надходження до бюджету склали майже 9 млн. гривень. В основному це відбулося за рахунок коригування митної вартості, а також контролю за класифікацією товарів та визначенням країни походження товарів.

У розрізі податків найбільшу частку складають надходження від сплати податку на додану вартість - 353,5 млн. грн., ввізного мита - 53,3 млн. грн. та акцизного податку – 2,7 млн. гривень.

На Чернігівщині у січні-лютому надходження від сплати єдиного внеску склали 427 мільйонів гривень

У зв’язку із суттєвим збільшенням з 01 січня 2017 року розмірів соціальних стандартів, а саме зростання розміру мінімальної зарплати, а також змінами, внесеними до законодавства по єдиному внеску, надходження єдиного внеску у поточному році збільшились.

За 2 місяці поточного року від платників Чернігівської області надійшло 427 млн. грн. єдиного внеску. Це більше минулорічних надходжень на 24 відсотки. Від юридичних осіб надійшло 379 млн. грн. або 89% від загальної суми надходжень, з яких майже половину (209 млн.грн.) сплачено бюджетними установами. Фізичними особами - підприємцями сплачено 48 млн.гривень.

Найбільшу питому вагу надходжень єдиного внеску забезпечують платники, які перебувають на обліку в Чернігівській, Прилуцькій та Ніжинській ОДПІ.

Протягом перших двох місяців року Чернігівська митниця ДФС констатує збільшення митних оформлень

У Чернігівській митниці ДФС повідомили, що протягом січня-лютого через митний кордон пропущено 406 тисяч тонн вантажів. Співробітниками митниці оформлено 8 288 митних декларацій, з них 4 323 - у режимі імпорту (52 відс.) та 2 125 - у режимі експорту (26 відс.). У порівнянні до відповідного періоду 2016 року кількість оформлених декларацій зросла на 20 відсотків.

Найбільше імпортували міндобрива, трактори, тютюн, ацетатний джгут для виробництва ацетатних фільтрів, фільтропалички. Серед товарів, що оформлювали на експорт, переважали шпалери, заготовки верхньої частини взуття, молоко згущене, сигарети з фільтром із тютюну, меблі металеві та олія соняшникова.

Загальний зовнішньоторговельний баланс експортно-імпортних операцій у зоні діяльності Чернігівської митниці ДФС (за фактурною вартістю товарів) з початку року складає 5,6 млрд. грн., з них експорт - понад 1 млрд. грн. та імпорт – 4,5 млрд. гривень. За вартісними показниками це на 46 відс. та за ваговими на 20 відс. більше ніж за відповідний період минулого року.

До відома платників податків!

Головне управління ДФС у Чернігівській області доводить до відома платників податків, що для отримання адміністративних послуг з видачі ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами можна звернутись до Центрів обслуговування платників за місцем обліку, що діють при податкових інспекціях .

Адреси Центрів обслуговування платників розміщені на головній сторінці субсайту територіальних органів ДФС у Чернігівській області у розділі «Адміністративні послуги», банеру «Діяльність».

Аудитори ДФС в області виявили факт несплати земельного податку чернігівським підприємством на суму 5,6 мільйонів гривень

У ході документальної перевірки фахівці управління аудиту виявили факти придбання об’єктів нерухомості підприємством, відносно якого проводилась перевірка. Встановлено, що власники підприємства, оформивши належним чином документи на об’єкти нерухомості, не зареєстрували право власності (або право користування) на земельні ділянки, на яких розташовані придбані будівлі. Таким чином дане підприємство уникало податкових зобов’язань зі сплати земельного податку.

У Головному управлінні ДФС в області повідомили, що за результатами перевірки даному підприємству було донараховано до сплати земельного податку на суму 5,6 млн. гривень ще у липні минулого року.

Правомірність даного рішення фіскального органу підтверджена Чернігівським окружним адміністративним та Київським апеляційним адміністративним судами. У березні підприємство сплатило до бюджету донараховані суми у повному обсязі, а, відтак, бюджет Чернігова отримав додатково 5,6 млн. гривень.

Чернігівська митниця ДФС передає історичні цінності до музеїв та бібліотек

Вперше цього року Чернігівська митниця ДФС передає до музейних і бібліотечних закладів історичні та культурні цінності вилучені на кордоні при спробах їх незаконного переміщення. Усі порушення були виявлені протягом минулого року. Складені митниками протоколи були розглянуті судами, які й прийняли рішення про конфіскацію в дохід держави вилучених предметів старовини. Розподіл конфіскованих цінностей здійснила «Експертно-фондова рада з питань безоплатної передачі вилучених або конфіскованих культурних цінностей, обернених відповідно до закону в дохід держави».

Заступник начальника митниці - начальник управління боротьби з митними правопорушеннями Володимир Литвиненко зазначив, що до музейних закладів та бібліотеки будуть передані предмети, історична цінність та вартість яких встановлені експертами. Це монети, марки, книги, платівки, ордени та кишеньковий годинник. Серед нових власників старожитностей три заповідники: Національний архітектурно-історичний заповідник «Чернігів стародавній», Національний історико-етнографічний заповідник «Переяслав» та Національний історико-культурний заповідник «Чигирин»; три музеї – Національний музей історії України, Національний музей Тараса Шевченка та Ніжинський краєзнавчий музей імені Івана Спаського Ніжинської міської ради та Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. В. Г. Короленка.

Одними з перших до митниці завітали представники Національного історико-культурного заповідника «Чигирин» та Чернігівської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. В. Г. Короленка. Головний зберігач заповідника Ірина Марченко отримала 5 золотих монет кінця ХІХ – початку ХХ століття та кишеньковий механічний годинник швейцарської фірми (початок ХХ століття). Монети викарбувані із золота 900-ї проби у 1898 – 1901 роках. Порушення виявили митники з прикордонниками у пункті пропуску «Грем’яч» у травні минулого року. 37-річний мешканець Сумської області, який прямував з Києва до Москви приховав у нагрудній кишені верхнього одягу паперові згортки, у кожному з яких знаходилося по монеті номіналом «5 рублей» часів Царської Росії. Громадянин пояснив митникам, що придбав монети в Україні по ціні 100 доларів США за кожну та вивозив з метою подальшого перепродажу. Експерти оцінили, що монети є історичними цінностями. Вартість їх складає від 4375 до 5000 гривень. Загальна сума оцінки становить 22 500 гривень. Крім монет, до заповідника відправиться старовинний годинник, який оцінили у 375 гривень (з огляду на незадовільний стан, численні подряпини та забруднення). Не зважаючи на невисоку вартість оцінки, годинник фірми «J.CALAME ROBERT» має історичну цінність та може бути включений до державної частини Музейного фонду України. Годинник вилучили у пункті пропуску «Нові Яриловичі» також при спробі незаконного вивезення з України. У минулому році Чернігівська митниця ДФС передала цінності, що були конфісковані в дохід держави, на загальну суму близько 43,5 тисяч гривень.

За перші два місяці року ДФС України забезпечила регіонам на ремонт доріг майже 1,5 млрд. гривень

У рамках експерименту щодо перерахування на реконструкцію доріг 50 відс. від перевиконання надходжень митних платежів за результатами січня-лютого акумульовано майже 1,5 млрд. гривень. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання підкомітету з питань доходів державного бюджету Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

«У січні забезпечено 629 млн. гривень, у лютому – 823 млн. гривень. Ці кошти вже можуть бути перераховані до спеціальних фондів обласних бюджетів. Оскільки щомісячні плани надходжень митних платежів вже погоджені Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету», – зазначив Мирослав Продан.

Цьогорічні плани митних надходжень в розрізі областей були розраховані фіскальною службою виходячи з реальної роботи регіональних митниць на основі затвердженої Кабінетом Міністрів України Методики. І попередньо направлені Міністерству фінансів України для погодження з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Згідно з новим порядком кошти розподілятимуться між областями пропорційно до обсягу перевиконання плану.

Платники транспортного податку мають право письмово звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних

Відповідно до п.п. 267.6.10 п. 267.6 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи - платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:
а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
б) розміру ставки податку;
в) нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Фізичні особи – нерезиденти у порядку, визначеному п. 267.6 ПКУ, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 111.05).

Порядок проведення контролюючими органами документальних перевірок у зв’язку з припиненням діяльності ФОП

Підпунктом 65.10 п. 65.10 ст. 65 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється, зокрема, у разі наявності у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.

Водночас, визначено, що державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування санкцій за їх невиконання.

Документальні позапланові перевірки у зв’язку з припиненням діяльності фізичної особи – підприємця, а також за заявою фізичної особи про зняття з обліку платника податків здійснюються контролюючими органами, до компетенції яких належить питання проведення перевірок.

Згідно з п.п. 78.1.7 п.78.1 ст. 78 Кодексу однією з підстав, яка надає контролюючому органу право на проведення документальної позапланової перевірки, може бути, зокрема, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця або подання заяви про зняття з обліку платника податків.

Рішення про проведення документальної позапланової перевірки платника податків – фізичної особи приймається керівником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) з урахуванням вимог ст. 78 – 82 Кодексу.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 85.2 ст. 85 Кодексу визначено, що після початку перевірки платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки.

Тривалість документальних позапланових перевірок не повинна перевищувати 5 робочих днів для суб’єктів малого підприємництва та 10 робочих днів для інших платників податків, крім великих платників податків і фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому п. 82.2. ст. 82 Кодексу.

Для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, не повинна перевищувати 3 робочі дні, за наявності за два останні календарні роки одночасно таких умов:
платником податку подано податкову декларацію про відсутність доходів від провадження господарської діяльності;
платник податку не зареєстрований як платник податку на додану вартість;
в контролюючих органах відсутня податкова інформація щодо:
використання платником податку найманої праці фізичних осіб;
відкритих платником податку рахунків у банках та інших фінансових установах.

Продовження строків проведення документальних позапланових перевірок можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 2 робочих дні для суб’єктів малого підприємництва та 5 робочих днів для інших платників податків, крім великих платників податків.

Пунктом 86.1 ст. 86 Кодексу визначено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого Кодексу (з урахуванням його продовження).

У разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов’язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені Кодексу.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 136.06).

Щодо правомірності нарахування пені

Відповідно до ст. 1 Закону України від 23.09.1994 №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (далі - Закон №185) виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку. Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону №185 імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг) що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку. При цьому, ст. 4 Закону №185 передбачено, що порушення резидентами строків, передбачених ст.ст. 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до ст.ст. 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми не одержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

Так, у разі прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово- промисловій палаті України позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом строків, передбачених експортно-імпортними контрактами, строки, передбачені ст.ст. 1 і 2 цього Закону або встановлені Національним банком України відповідно до ст.ст. 1 і 2 цього Закону, зупиняються і пеня за їх порушення в цей період не сплачується.

У разі прийняття судом рішення про задоволення позову пеня за порушення строків, передбачених ст.ст. 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до ст.ст. 1 і 2 цього Закону, не сплачується з дати прийняття позову до розгляду судом.

Тобто, з аналізу наведених вище норм встановлено, що визначальним фактором для нарахування пені є порушення резидентами передбачених Законом та/або постановою правління Національного банку України строків при здійсненні імпортних операцій на умовах відстрочення поставки. Проте, зазначені строки зупиняються і пеня за їх порушення за цей період не нараховується у випадку звернення резидента з позовом до суду, Міжнародного комерційного арбітражного суду чи Морської арбітражної комісії при Торгово-промисловій палаті України.

Згідно із п. 1 Постанови правління Національного банку України №410 від 13.12.2016 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України» установлено, що в період з 16.12.2016 по 15.06.2017р.р. розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 120 календарних днів.

ГУ ДФС у Чернігівській області: про особливості деклараційної кампанії

Днями у Головному управлінні ДФС у Чернігівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2016 року». На запитання відповідала начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Світлана Миколаївна Волкова.

Пропонуємо до уваги найбільш актуальні питання, з якими платники податків зверталися на «гарячу лінію».

Питання: Які граничні терміни подання декларацій про майновий стан і доходи?

Відповідь: Для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03.05.2017.

Для підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). Отже останній день подання декларації за 2016 рік – 09.02.2017.

Питання: При отриманні яких доходів виникає обов’язок щодо подання декларації?

Відповідь: При отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо; при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами; при отриманні іноземних доходів та в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

Питання: За яких обставин обов'язок платника податку щодо подання декларації вважається виконаним?

Відповідь: Обов'язок платника податку щодо подання декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи виключно:
від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу; виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом ПКУ;
від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до ІV розділу ПКУ;
у вигляді об'єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Питання: Який термін подання податкової декларації для отримання податкової знижки у 2017 році?

Відповідь: Платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2016 року, можуть подати податкову декларацію – по 31 грудня включно 2017 року.

Питання: Які витрати включаються до податкової знижки?

Відповідь: До податкової знижки дозволяються включати такі витрати:
- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання платника або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не отримує заробітної плати;
- сума коштів, переданих платником у вигляді пожертвувань неприбутковим організаціям;
- сума витрат на сплату страхових платежів;
- сума витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- сума витрат пов’язаних з усиновленням дитини;
- сума витрат пов’язаних з переобладнанням транспортних засобів;
- сума витрат на сплату видатків на будівництво (придбання ) доступного житла та процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом.

У разі якщо платник до кінця 2017 року не скористається правом на нарахування податкової знижки таке право на наступні роки не переноситься.

Питання: Які терміни сплати податкового зобов’язання? За якою формою потрібно подати декларацію про майновий стан і доходи?

Відповідь: Cума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 01 серпня 2017 року. Граничний термін сплати- 31.07.2017 року.

З 1 січня 2017 року декларація про майновий стан і доходи подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів від 15.09.2016 №821.

У новій формі зменшено кількість додатків з чотирьох до двох та змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від впровадження господарської діяльності (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

До уваги громадян!

«ДФС України нагадує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року. Останній день подання декларації - 03 травня 2017 року. Додаткова інформація на веб-порталі ДФС».

Назад










20 Червня 2017 09:39
20 Червня 2017 08:44
19 Червня 2017 16:56
23 червня 2017 року об 11-00 в районній школі мистецтв відбудеться святкове засідання з нагоди Дня державної служби.

19 Червня 2017 16:53
19 Червня 2017 16:50

Як Ви думаєте, які причини дачі хабарів?