Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://ichadm.cg.gov.ua/old
back

30 жовтня 2017

Надхоження до місцевих бюджетів Ічнянщини перевиконано на 51 млн. гривень

Як повідомила заступник начальника – начальник Ічнянського відділення Прилуцької ОДПІ Ірина Євстіфєєва протягом січня – вересня 2017 року до місцевих бюджетів Ічнянщини мобілізовано надходження у сумі 96,8 млн. гривень податків і зборів, чим зумовлено виконання доведених бюджетних призначень у розмірі 211,6% (+ 51 млн. грн.). Проти результатів попереднього року надходження до місцевих бюджетів збільшено на 31,1 млн. грн.

Найбільшу питому вагу в надходження до місцевих бюджетів займає податок на доходи фізичних осіб, якого станом на 01.10.2017 року мобілізовано на суму 64,4 млн. гривень. Окрім ПДФО найбільшими бюджетоформуючими податками місцевого бюджету є сплата єдиного податку юридичними особами, с/г виробниками та фізичними особами, якого надійшло 13,4 млн. гривень, податку на майно – 15,9 млн. грн., акцизного податку – 836,1 тис. нивень.

Як дізнатися платнику податків про податкові борги

На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

При цьому слід враховувати, що у електронному он-лайн сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» зазначається інформація про наявність боргу платника в цілому по Україні, тоді як платник податків може перебувати на обліку не лише в контролюючому органі за основним місцем обліку, а й обліковуватись як платник окремих податків та зборів в контролюючих органах за неосновним місцем обліку.

Наразі за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» в приватній частині (особистому кабінеті), з використанням електронного цифрового підпису, доступний розділ «Стан розрахунків з бюджетом», який дає змогу:
переглянути дані щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки;
застосування фільтру в розрізі контролюючих органів;
вивантажити інформацію у форматі XML – файлів.

Окрім того, платник з приводу проведення звірки щодо стану розрахунків з бюджетом може безпосередньо звернутись до контролюючих органів за основним та неосновним місцем обліку.

Cпробу незаконного витоку інформації упереджено

Співробітниками відділу внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Чернігівській області ГУ ДФС у Чернігівській області упереджено спробу незаконного отримання інформації з обмеженим доступом з бази даних, що належить ДФС України.

Так, до співробітника ГУ ДФС у Чернігівській області звернулась приватна особа, яка запропонувала грошові кошти в обмін на інформацію щодо діяльності певного платника податків.

Зусиллями співробітників ВВБ ТО ДФС у Чернігівській області ГУ ДФС у Чернігівській області спробу незаконного витоку інформації не допущено. Відомості за даним фактом внесено до ЄРДР з попередньою правовою кваліфікацією за ч.1 ст.369 Кримінального кодексу України. На даний час досудове розслідування триває.

Відповідальність за статтею 369 КК України передбачає до 10 років позбавлення волі з конфіскацією майна.

Відділ внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Чернігівській області ГУ ДФС у Чернігівській області звертається до суб’єктів господарської діяльності з проханням про надання будь-якої інформації, що стосується неправомірної діяльності співробітників органів ДФС у Чернігівській області, за телефоном «довіри» відділу: (0462) 668-522.

Афери чернігівського «Корейка» викрили податкові міліціонери

Вже 11 жовтня з’явилася перша інформація по масштабній схемі відмивання коштів, що викрили у Чернігові податкові міліціонери Головного управління ДФС в області спільно з прокуратурою області.

Так як слідчі дії тривали протягом кількох днів, то відповідно у рази збільшувалися суми вилучених коштів та золота. Сьогодні, по завершенні оперативних заходів, у Головному управлінні називають остаточні дані, які просто вражають своїми сумами і статками...

Під час документування діяльності «конвертаційного центру» був встановлений механізм незаконного збагачення одного з організаторів і активних діячів угрупування, мешканця Чернігова. Він певний час отримував необліковані надприбутки, що надходили від реалізації оптових партій продуктів харчування за готівкові кошти, не сплачуючи при цьому жодної гривні податків.

Такий собі «Корейко по-чернігівськи», який з метою приховування реальних статків, оформлював їх на близьких осіб.

Вже встановлено, що це були об’єкти нерухомості у значній кількості, автомобілі преміум-класу, банківські скриньки, в яких зберігалися готівка та дорогоцінні метали. А от в чому він себе не обмежував, так це у подорожах за кордон. Лише протягом останніх років сам та разом з членами родини неодноразово виїздив до країн Європи та екзотичних курортів. Жив, як-то кажуть «на широку ногу» і все це при тому, що згідно офіційних даних отримував близько 3-х тисяч гривень на місяць.

Звичайно ж про соціальну відповідальність перед суспільством він і не задумувався. Тільки за попередніми підрахунками, сума податків, які могли б надійти до бюджету з готівкових коштів, виявлених лише у банківських скриньках, становить мільйони гривень. Ці кошти слугували б джерелом для виплат з бюджету соціально незахищеним верстам населення.

Підсумовуючи результати проведеної роботи, податківцями та прокуратурою області вилучено:
- готівкові кошти у сумі 8 мільйонів 200 тисяч гривень, 5 мільйонів 521 тисячі 815 доларів США, 300 тисяч 500 євро;
- 6 кілограмів 610 грамів золота у зливках;
- печатки фіктивних підприємств, магнітні носії інформації, комп’ютерна техніка, фінансово-господарські документи, чорнові записи.

Накладено арешти на 1,7 млн. грн., що перебували на банківських рахунках підприємств з ознаками фіктивності, та зупинено видаткові операції.

Відкрито кримінальне провадження за фактом фіктивного підприємництва та ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах. Досудове розслідування триває.

Фіскальна служба області приділяє належну увагу зверненням громадян

Впродовж дев’яти місяців поточного року до органів ДФС Чернігівської області від громадян надійшло 222 індивідуальних письмових звернень, 4 колективних від 24-ох громадян та 3 анонімних звернення.

За результатами розгляду: надано роз'яснення на 74 звернення, вирішено позитивно – 136, не підлягали розгляду (анонімні) - 3, переслані за належністю – 2, на стадії розгляду перебуває 7 звернень.

За ознакою надходження: 218 – первинні звернення, 3 – дублетні та 1 – неодноразове звернення.

У 204 зверненнях порушувались питання контрольно-перевірочної роботи, сплати податків та зборів, 13 звернень стосувалось діяльності центральних органів виконавчої влади. Питання праці та заробітної плати порушувались у 3 зверненнях, а соціального захисту – у 2.

Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення керівництвом фіскальної служби області проведено 49 особистих прийомів громадян. На особисті прийоми звернулось 35 підприємців, 6 - пенсіонерів, 3 – колишніх працівники органів ДФС, 3 - працівники, 2- безробітних.

Громадянами порушувались питання плати за землю, єдиного податку, єдиного соціального внеску, відмови в отриманні реєстраційного номера облікової картки платника податків, ухилення від сплати податків.

Усім заявникам надані своєчасні та кваліфіковані відповіді.

За дев’ять місяців фіскальна служба області отримала майже 713 тисяч звернень щодо отримання послуг

Про надання органами ДФС області комплексу адміністративних, консультативних та інформаційних послуг повідомили у відділі обслуговування платників Головного управління ДФС у Чернігівській області.

За січень – вересень поточного року до органів ДФС області надійшло майже 713 тис. звернень від платників для отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг.

Із загальної кількості адміністративних послуг – 64 відсотки (понад 453 тис.) надано через Центри обслуговування платників. Найбільш популярною була послуга видачі картки платника податків. Нею скористалися близько 31 тис. осіб.

На другому місці - видача відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків – більше 11 тис. послуг. Також, значну кількість було надано наступних послуг: надання витягу з реєстру платників єдиного податку - понад 6 тис., реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 5 тис., реєстрація розрахункових книжок– майже 5 тис., реєстрація платника єдиного податку – понад 4 тис., видача ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – більше 2 тис., видача ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами – близько 2 тисяч.

У поточному році кількість перевірок зменшилась вдвічі

Впродовж січня – вересня поточного року підрозділами аудиту Головного управління ДФС у Чернігівській області проведено 238 документальних перевірок. Із них, 60 планових та 178 позапланових перевірок. У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість перевірок зменшилась вдвічі.

За результатами проведених контрольно-перевірочних заходів за дев’ять місяців поточного року платникам податків донараховано до сплати грошових зобов’язань всього на суму майже 52 млн. гривень. З донарахованих сум до бюджету вже надійшло близько 32 млн. грн., що більш як на 4 млн. грн. перевищує показник відповідного періоду минулого року.

Нотаріуси мають правильно відображати в звітності отримання громадянами спадщини

Відповідно до чинного законодавства видача свідоцтв про право на спадщину спадкоємцямздійснюється нотаріусом або в сільських населених пунктах – уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування. При цьому, якщо спадкоємець є нерезидентом, то свідоцтво про право на спадщину видається йому виключно за наявності документа про сплату таким спадкоємцем податку на доходи фізичних осіб та військового збору з вартості об’єкта спадщини.

Інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину щокварталу до ДПІ подають: нотаріус за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса та/або в сільських населених пунктах - уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. У податковому розрахунку обов’язково зазначається сума доходу у вигляді вартості успадкованого майна, отриманого спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV Податкового кодексу вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені; другого ступеня споріднення - її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Якщо спадщину чи майно за договором дарування отримують члени сім’ї першого чи другого ступенів споріднення, то такі операції з 1 січня 2017 року оподатковуються за нульовою ставкою.

Зазначену інформацію має бути правильно відображено, саме від цього залежить, чи доведеться громадянину по закінченню року подавати до податкової декларацію про доходи.Зокрема,інформація про видачу свідоцтва про право на спадщину (посвідчений договір дарування) відображається нотаріусом та уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування в податковому розрахунку форми 1-ДФ за такими ознаками:
за ознакою 113 – про отримання будь-якого об’єкта спадщини членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення зі спадкодавцем;
за ознакою 114 - про отримання будь-якого об’єкта спадщини спадкоємцями, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення зі спадкодавцем;
за ознакою 115 - про отримання будь-якого об’єкта спадщини (подарунка) від нерезидента або отриманий нерезидентом;
за ознакою 116 - про отримання спадщини (подарунка) у вигляді рухомого та нерухомого майна, коштів, особою, яка є інвалідом І групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування; про отримання спадщини (подарунка) у вигляді рухомого та нерухомого майна дитиною-інвалідом;
за ознакою 117 - про дохід, отриманий платником податку внаслідок прийняття ним у спадщину чи дарунок грошових заощаджень, поміщених од 02.01.1992 року в установи Ощадбанку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 р., облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 р., державні казначейські зобов’язання СРСР, сертифікати Ощадбанку СРСР) та грошові заощадження громадян України , поміщені в установи Ощадбанку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 – 1994 рр., погашення яких не відбулося.

Довідково. Зазначена інформація викладена у листі ДФС України від 31.07.2017 №20169/7/99-99-13-01-03-17.

Початку року Прилуцькою ОДПІ зареєстровано 180 РРО

«За дев’ять місяців поточного року фахівцями відділу обслуговування платників Прилуцької ОДПІ та іі відділеннями зареєстровано 180 реєстраторів розрахункових операцій, 1047 книги обліку розрахункових операцій та 152 розрахункових книжок», - повідомила начальник відділу обслуговування платників Прилуцької ОДПІ Наталія Заєць.

Вона звернула увагу на те, що реєстрація та скасування РРО регламентується Порядком реєстрації та застосування РРО, які застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547.

Нагадаємо: за консультаціями з питань реєстрації та застосування РРО можна звернутися за телефоном 5-02-73, або безпосередньо до Центру обслуговування платників Прилуцької ОДПІ за адресою м. Прилуки, вул.. Київська, 214 з понеділка по п’ятницю з 9-00 до 18-15 год.

Торгуєте технікою – подбайте про касовий апарат

З 08 травня поточного року набрала чинності постанова КМУ від 16.03.2017 № 231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО». Саме з цієї дати й слід застосовувати РРО підприємцям – «єдинникам», які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Для реєстрації РРО необхідно вивчити документацію щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їхніх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім уже їх придбати; обрати Центр сервісного обслуговування та укласти з ним договір; звернутися до податкової за місцем проживання суб’єкта господарювання.

Документи необхідні для реєстрації касового апарата:
- заява про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;
- копія документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО;
- копія паспорта РРО;
- копія документа на право власності або право перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат;
- копія договору із Центром сервісного обслуговування (ЦСО).

Протягом п’яти робочих днів із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО звернутися до ЦСО для опломбування касового апарата, ввести його в експлуатацію і подати копії згаданої довідки та ката до закінчення п’ятиденного строку до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.

Перелік касових апаратів та фіскальних реєстраторів, дозволених до реєстрації та використання в Україні, міститься в Державному реєстрі РРО.

Щодо порядку здійснення розрахунків в іноземній валюті у 2017 році

Валютний контроль в Україні передбачає жорсткі строки розрахунків із нерезидентами і пеню за порушення цих строків. Відлік законодавчо встановленого строку розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності при здійсненні експортних операцій банк починає з наступного календарного дня після дня оформлення митної декларації або підписання акта, розрахунку (інвойсу) або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних, страхових послуг.

При цьому у разі порушення законодавчо встановленого строку розрахунків за експортним договором нарахування пені починається з першого дня після закінчення такого строку розрахунків та здійснюється за кожний день прострочення, включаючи день зарахування виручки на поточний рахунок резидента.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.94р. № 185/94-ВР ( далі – Закон №185) виручка резидентів в іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах. Але такий строк не може перевищувати 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності – з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності.

Згідно зі статтею 2 Закону № 185 строк проведення розрахунків за імпортними операціями резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, не може перевищувати 180 календарних днів з моменту здійснення резидентом авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується.