Ічнянська РДА
Анонси

















Назад

Шахраї знову вимагають кошти у підприємців!!!

Чергова хвиля дзвінків на телефони чернігівських підприємців з пропозиціями перерахувати певні суми коштів зафіксована сьогодні у Чернігові.

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області попереджають, що в області діють шахраї, які представляються працівниками фіскальної служби.

Для незаконного збагачення вигадують найрізноманітніші історії: від «сприяння у непроведенні перевірки» до обіцянок «не притягувати до відповідальності за порушення» та інші... Інколи навіть залишають телефонний номер нібито «для зворотного зв’язку».

У відділі внутрішньої безпеки Територіальних органів ДФС у Чернігівській області повідомили, що шахраї користуються телефонним номером: (066) 412-60-75.

Шановні підприємці Чернігівщини. Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. Якщо ж траплятимуться (чи були) такі телефонні дзвінки, не замовчуйте факти, а негайно повідомляйте за номером телефону відділу внутрішньої безпеки у Чернігові: (0462) 668-522.

Єдиний соціальний внесок: новації в оподаткуванні

Прилуцька ОДПІ інформує, що прийнятим Законом України від 3 жовтня 2017 року №2148-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесені зміни до Законів «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Зокрема, відповідно до внесених змін, на працедавців та застрахованих осіб очікують такі важливі новації:
- максимальна база нарахування єдиного соціального внеску (ЄСВ) складе 15 розмірів мінімальної заробітної плати замість нинішніх 25 розмірів прожиткового мінімуму;
- платниками ЄСВ відтепер також будуть і члени фермерського господарства (у разі, якщо вони не належать до кола осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах);
- у разі якщо фізичні особи підприємці (ФОП) і члени фермерського господарства отримують пенсію або соціальну допомогу, вони звільняються від сплати ЄСВ за себе;
- ФОП платники єдиного податку першої групи втрачають право на сплату половинної (0,5) ставки мінімального страхового внеску: з 01.01.2018 вони сплачуватимуть його в повному мінімальному розмірі, як і інші ФОП. Виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, закладеному в проекті Держбюджету на 2018 рік – 3723,00грн., повний мінімальний розмір ЄСВ буде складати 819,06 гривень;

- фізичні особи, які виконують роботи на підставі договору цивільно-правового характеру (ЦПХ), ФОП, а також особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства тепер також підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.

Нарахування ЄСВ, якщо працівник частину місяця перебував у відпустці без збереження заробітної плати

Прилуцька ОДПІ звертає увагу на те, що частиною 5 ст.8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) передбачено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для платників, зазначених у cт.4 Закону №2464, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної ст.7 Закону №2464 бази нарахування ЄСВ.

У разі, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ (частина 5 ст.8 Закону №2464).

Тобто, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) у працівника, який перебував частину місяця у відпустці без збереження заробітної плати, застосовуються норми частини 5 ст.8 Закону №2464.

Місце реєстрації єдиноподатника не збігається з місцем провадження діяльності: яку адресу вносити до Реестру

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що до Реєстру платників єдиного податку, крім податкової адреси, вносять відомості, зокрема, щодо місця провадження господарської діяльності (п. 299.7 Податкового кодексу України).

Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що вносять до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.

Місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце провадження діяльності чи розміщення офісу, з якого щоденно керують діяльністю юридичної особи (переважно в офісі працює керівництво) та здійснення управління і обліку. Місцезнаходження юридичної особи може не збігатися з місцем провадження господарської діяльності (ст. 93 Цивільного кодексу України).

Отож, якщо місцезнаходження юридичної особи (його податкова адреса) збігається з місцем провадження господарської діяльності, у Реєстрі платників єдиного податку місце провадження господарської діяльності зазначають за податковою адресою.

У разі невідповідності місцезнаходження юридичної особи з місцем провадження господарської діяльності у Реєстрі платників єдиного податку зазначають фактичну адресу місця провадження такої діяльності.

Вартість ліцензій на тютюн та алкоголь у витратах підприємця «загальносистемника»

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначений ст.177 Податкового кодексу України, зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (п.177.2 ст. 177 ПКУ).

Підпунктом 177.4.3 ст.177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця.

Отже, платежі, сплачені фізичною особою – підприємцем за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з його господарською діяльністю, включаються до складу витрат по факту їх сплати на підставі підтверджуючих документів.

Реєстрація у податковій за неосновним місцем обліку

Прилуцька ОДПІ нагадує платникам податків, що у разі виникнення у суб’єкта господарювання обов’язків щодо сплати податків на території іншої адміністративно-територіальної одиниці (наприклад, за наявності там об’єктів оподаткування чи провадження підприємницької діяльності), такий платник податків зобов’язаний стати на облік у ДПІ за таким неосновним місцем обліку.

Для взяття на облік за неосновним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу через який здійснюється діяльність або реєстрації рухомого чи нерухомого майна, подати заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП. Якщо таким платником укладено договір з ДПІ про визнання електронних документів, вказана заява подається засобами електронного зв’язку. Заява за формою №17-ОПП може бути подана як до ДПІ за неосновним місцем обліку, так і до ДПІ за основним місцем обліку.

У разі подання заяви за формою №17-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку, платник податків у розділі 3 заяви може зазначити всі контролюючі органи, в яких бажає стати на облік за неосновним місцем обліку та обрати адміністративно-територіальні одиниці (за місцезнаходженням об’єктів оподаткування), які обслуговуються такими органами.

Також взяття на облік за неосновним місцем обліку може здійснюватись на підставі удосконаленого повідомлення за формою №20-ОПП, в якому платник податків визначає контролюючий орган, в якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням відповідного об’єкта оподаткування. При цьому, такий платник звільняється від обов’язку подання до контролюючого органу заяви за формою №17- ОПП.

Звертаємо увагу, що на даний час також можливе подання повідомлення за формою №20-ОПП в електронному вигляді, якщо платником укладено договір з ДПІ про визнання електронних документів.

До уваги платників «єдинників», які у попередньому кварталі перевищили обсяг визначеного доходу

Відповідно до п. 293.8 ст. 293 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) ставки, встановлені п. 293.3 - 293.5 ст. 293 ПКУ, застосовується з урахуванням таких особливостей:
1) Платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення доходу зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків. Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;
2) Платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків. Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;
3) Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків, а також зобов’язані у порядку, встановленому цією главою, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Оподаткування доходів від продажу власної продукції тваринництва

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Так, відповідно до пп.165.1.24 ПКУ при продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок. У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений цим підпунктом розмір, фізична особа зобов’язана надати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва.

Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах. Детальніше у роз‘ясненні ДФС України, яке розміщено на офіційному веб-порталі у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 103.25).

Для отримання переваг у обслуговуванні необхідно оформити електронний цифровий підпис

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) платники податків Прилуччини, Варвинщини, Ічнянщини, Срібнянщини та Бахмаччини фізичні та юридичні особи, можуть отримати в Акредитованому центрі сертифікації ключів, який розташований на першому поверсі Прилуцької ОДПІ, за адресою: м. Прилуки, вул. Київська, 214, кабінет № 6.( понеділок - четвер з 9:00 до 18:00, п’ятниця з 9:00 до 16:45, обідня перерва з 13:00 по 13:45).

Ключі електронного цифрового підпису, видані Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України, дають змогу:
- уникнути черг в Центрах обслуговування платників при поданні звітності;
- звітувати не лише до податкового органу, а й до інших контролюючих органів на території України (зокрема органів державної статистики та Пенсійного фонду України);
- отримувати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису;
- використовувати отримані ключі для роботи в «Електронному кабінеті платника податків» який працює дистанційно у режимі реального часу, та дає можливість звітувати до податкового органу, звіряти свої розрахунки з бюджетом та отримувати Акт про проведення звірки, не витрачаючи час на відвідування органів ДФС;
- використовувати інші електронні сервіси ДФС України.

ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу на обов’язковість роздруковування Z-звіту

Нероздрукування Z-звіту протягом доби є порушенням законодавства про РРО, і якщо контролюючі органи виявили таке порушення, штрафних санкцій, не уникнути. П. 9 ст. 3 Закону про РРО передбачено, що одним із обов’язків суб’єктів господарювання є щоденний роздрук (за виключенням автоматів із продажу товарів (послуг)) фіскальних звітних чеків (Z-звітів). Саме на підставі Z-звіту здійснюється оприбуткування готівки, прийнятої через РРО в касу. Відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. №637, усю готівку, що надходить до кас, потрібно своєчасно (у день її одержання) та в повній сумі оприбутковувати. Коли готівкові розрахунки оформлюють із застосуванням РРО, під оприбуткуванням розуміють облік готівки на повну суму фактичних надходжень на підставі денного звіту. Тож, якщо суб’єкт господарювання використовує РРО, без Z-звіту він не зможе оприбуткувати готівку. Але у суб’єкта господарювання іноді виникають ситуації, коли РРО виходить з ладу. Що робити у такому разі розглянемо далі.

У разі несправності РРО слід було вилучити всю суму готівки, що знаходилася у касі РРО, оформивши відповідну розрахункову квитанцію. При цьому у корінці такої розрахункової квитанції потрібно зробити помітку «Службова видача». Така розрахункова квитанція була б підставою для оприбуткування виручки за день несправності РРО. Такі дії суб’єкта господарювання у разі поломки або несправності РРО передбачені Порядком реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій . Іноді початок та закінчення одного циклу використання розрахункової книжки на період несправності РРО припадають на різні робочі дні. У такому разі за кожний робочий день у розділі 3 КОРО на РРО здійснюються окремі записи. Крім того, на підставі даних розрахункових квитанцій щоденно здійснюються записи в розділі 2 КОРО.

При цьому відповідно до Порядку застосування РРО, встановлено, якщо на період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги ОРО та розрахункової книжки, то після встановлення відремонтованого (резервного) РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам'яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою ПДВ, після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

На жаль зазначені вимоги виконуються не завжди. При проведенні перевірок неодноразово встановлюються факти несвоєчасного оприбуткування готівки, а саме оприбуткування виручки без роздрукування відповідного Z-звіту або у разі несправності РРО без оформлення відповідних розрахункових квитанцій та відповідних записів у КОРО. За таке порушення буде застосовуються штрафні санкції у п’ятикратному розмірі від несвоєчасно оприбуткованої суми (п. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 11.05.1999 р. № 436/95). Крім того, наголошуємо, що за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг посадові особи ще й притягуються до адміністративної відповідальності у розмірі – від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порушення знаходять майже під час кожної перевірки

Як повідомили в управлінні контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Чернігівській області станом на 17 жовтня поточного року проведено 76 перевірок суб'єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території області.

За результатами перевірок виявлено 72 факти порушень вимог ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Зокрема, під час перевірок було встановлено: 46 фактів роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими за встановлені мінімальні (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 10 тис. грн.), 3 факти роздрібної торгівлі алкогольними напоями через ЕККА не зазначений в ліцензії (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 10 тис. грн.), 4 факти торгівлі алкогольними напоями маркованими підробленими марками акцизного податку (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 17 тис. грн.). Порушення щодо фальсифікованих алкогольних напоїв виявлені в Бобровицькому та Чернігівському районах. Також виявлено 4 факти роздрібної торгівлі алкогольними напоями на розлив для споживання на місці, суб'єктами господарювання, які не мають статусу громадського харчування, ресторанного господарства (штрафна фінансова санкція за дане порушення 6,8 тис. грн.), 1 факт - роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими за встановлені максимальні (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 10 тис. грн.), 3 факти зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання не внесених до Єдиного реєстру (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 17 тис. грн.), 11 фактів роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 17 тис. грн.).

Загальна сума нарахованих штрафних фінансових санкцій за вищевказані порушення становить понад 833 тис. гривень.

Чернігівські митники вилучили на кордоні стародруки

Три старовинні видання вилучили у пункті пропуску «Горностаївка-Терюха» співробітники відділу митного оформлення Чернігівської митниці ДФС.

Стародруки знаходились серед особистих речей однієї з пасажирок потягу «Київ-С.Петербург». Усі видання надруковані старослов’янською. При візуальному огляді встановлено, що вони мають ознаки старовини та значні пошкодження. Росіянка, яка намагалася потайки вивезти предмети старовини, не задекларувала їх та не мала жодних дозвільних документів на їх переміщення через кордон.

Співробітники митниці за даним фактом склали протокол про порушення митних правил. Старовинні видання вилучені та будуть передані на експертизу.

Завдяки фахівцям ГУ ДФС у Чернігівській області мінімізувати податків майже на мільйон – не вдалося!

В ході проведення виїзної позапланової документальної перевірки ТОВ «Б» аудиторами ГУ ДФС у Чернігівській області було встановлено, що для виконання будівельно-монтажних робіт з реконструкції нежитлових приміщень державної власності, що розташовані на території області (лікарня, дитячий садок, гімназія тощо), дане товариство уклало договори підряду з київським субпідрядником. За даними ЄРПН, субпідрядник зареєстрував податкові накладні щодо одночасного виконання робіт (послуг) іншим суб’єктам господарювання в різних регіонах України, зокрема капітального ремонту, будівельних робіт у Львові, Києві, Сумах, Чернігові.

При перевірці з’ясувалося, що в актах виконаних робіт зазначалися значні обсяги, при тому, що у даного субпідрядника за штатним розписом не було найманих працівників.

Підтверджені факти та свідчення дають підстави для висновків, що ТОВ «Б» діяло виключно з метою мінімізації податкових зобов'язань як по податку на прибуток, так і по ПДВ. Тобто для виконання будівельно-монтажних робіт залучались фізичні особи, з якими підприємство розраховувалось готівкою, а первинні бухгалтерські документи оформлялися з субпідрядником.

Крім того встановлено, що в кінці минулого року дане підприємство в окремих випадках не виписувало податкові накладні за виконані роботи та не включило до податкової декларації з ПДВ за грудень 2016 року податкових зобов’язань на загальну суму понад 2 млн. гривень, в тому числі ПДВ - 400 тис.гривень.

Зафіксовано було на підприємстві і використання праці найманих працівників без належного оформлення трудових відносин. Це призвело до заниження податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

За результатами перевірки загалом донараховано до сплати в бюджет податків на загальну суму майже 1 млн. гривень.

Після перевірки мільйон податку на прибуток доведеться сплатити

Сподіваючись на безкарність, посадові особи одного із підприємств області, штучно завищували собівартість готової продукції і тим самим занижували податок на прибуток, що підлягав сплаті до бюджету. За повідомленням управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області, це з’ясувалося під час документальної планової перевірки цього підприємства.

Донарахована сума податку надійшла до бюджету в повному обсязі.

З метою упередження в подальшому подібних порушень, з посадовими особами даного підприємства проведено зустріч та роз’яснено норми чинного законодавства з даного питання.

Актуальні питання оподаткування обговорили під час семінару

Платники податків Чернігівщини, які взяли участь у семінарі, мали змогу особисто поспілкуватися з начальником Головного управління ДФС у Чернігівській області Олексієм Барановським, керівниками ведучих підрозділів управління та фахівцями з питань податкового права компанії «TaxLink».

При обговоренні актуальних питань щодо оподаткування юридичних осіб, аспектів застосування реєстраторів розрахункових операцій, нюансів подання податкової звітності та інших платники отримали роз’яснення з урахуванням практичних аспектів застосування податкового законодавства у господарській діяльності.

Фахівці компанії «TaxLink» ознайомили присутніх з особливостями використання інтерактивної платформи про податки та висвітлили ряд податкових питань.

Назад










Як Ви думаєте, чи знаєте свої громадянські права?