Ічнянська РДА
Анонси

















Назад

Відбулись зміни в реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі

ДФС продовжує вдосконалювати сервіси та процедури реєстрації платників податків. Про це повідомила начальник відділу обслуговування платників Головного управління ДФС у Чернігівській області Тетяна Говоруха.

21.11.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків», що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за №1306/31174 (далі - наказ № 822).

З метою створення комфортних умов для фізичних осіб - платників податків наказом №822 скорочено строк реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (Державному реєстрі) з 5 до 3 днів з дня подання заяви.

Крім того, громадяни України, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, мають можливість подати документи для реєстрації або внесення змін до Державного реєстру будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до 5 робочих днів.

Документи можуть бути подані через центри надання адміністративних послуг.

В найближчий час буде надано можливість надавати документи для проведення реєстрації, внесення змін або отримання відомостей з Державного реєстру засобами електронного зв’язку, які оформлюються згідно з вимогами законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу.

Також удосконалено процедуру отримання фізичними особами відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Заява може бути подана до контролюючого органу у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису через «Єдине вікно подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-сайті ДФС та є загальнодоступним для використання. За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру можна й у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника.

Цей електронний сервіс надає можливість громадянам отримувати відомості про себе з Державного реєстру в електронному вигляді, не звертаючись до органу ДФС. Станом на 21.11.2017 р. понад 170 тис. громадян скористались таким сервісом та отримали відомості з Державного реєстру.

Інформацію щодо електронного сервісу можна отримати на веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді.

На початок листопада 2017 року по Чернігівській області в Державному реєстрі зареєстровано 1045877 фізичних осіб.

Протягом 2017 року органами ДФС у Чернігівській області зареєстровано 15 157 фізичних осіб, із них 614 іноземних громадян, в Окремому реєстрі зареєстровано 2936 фізичні особи.

За цей період до Державного реєстру внесено 32 351 змін реєстраційних даних громадян.

ДФС у Чернігівській області вкотре попереджає про телефонне шахрайство

Головне управління ДФС у Чернігівській області повідомляє, що останнім часом зафіксовані випадки, коли невідомі особи від імені керівництва фіскальних органів під різними приводами вимагають у підприємців кошти з метою власного збагачення.

Шановні платники податків, подібні факти є провокацією з боку шахраїв. Будьте пильними та не дозволяйте себе ошукати.

З метою недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо негайно інформувати відділ внутрішньої безпеки за номером: (0462)668522 або звертатися особисто за адресою: Чернігів, вул. Реміснича, 11.

ГУ ДФС у Чернігівській області: скористатися схемним податковим кредитом – не вдасться!

В Головному управлінні ДФС у Чернігівській області повідомляють, що деякі підприємства реального сектору економіки допускають формування фіктивного податкового кредиту та отримання неправомірної вигоди. Таких ділків викривають аудитори фіскальної служби в ході проведення відповідних заходів.

Так, при проведенні перевірки було викрито сільгосппідприємство «Н», яке у взаємовідносинах з ТОВ «Є» сформувало податковий кредит, нібито в результаті придбання товару за номенклатурою «Шрот соняшниковий».

Перевіркою встановлено, що первинні документи (договір та специфікації до нього, видаткові накладні, товарно - транспортні накладні, платіжні доручення) та податкові накладні підписано директором ТОВ «Є», який водночас значився і директором цього підприємства, і головним бухгалтером, і засновником одноосібно. При цьому, його, як директора підприємства, було притягнуто до кримінальної відповідальності за фіктивне підприємництво.

Як зясувалося, директор очолював вищезгадане підприємство формально та документів із фінансово-господарської діяльності не підписував. А отже, первинні документи, договори та податкові декларації з моменту створення підприємства є недійсними, а підприємство - фіктивним.

За результатами перевірки було зменшено суму податкового кредиту, та як наслідок, донараховано близько 100 тис. грн. ПДВ.

Майже 765 мільйонів гривень податків сплачено до бюджетів усіх рівнів платниками Чернігівщини у листопаді

В управлінні моніторингу доходів та обліково-звітних систем Головного управління ДФС у Чернігівській області повідомили, що протягом листопада 2017 року до бюджетів усіх рівнів надійшло майже 765 млн. грн. податків. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 18 відсотків.

До державного бюджету, зокрема, надійшло понад 377 млн. гривень. До листопада минулого року спостерігається зростання сплачених сум майже на 13 відсотків в основному за рахунок збільшення сплати податку на додану вартість (+54,8 млн. грн.), податку на доходи фізичних осіб та військового збору (+27 млн. грн.), а також податку на прибуток (+19,8 млн. грн.).

Місцеві бюджети усіх рівнів поповнились більш ніж на 387 млн. грн. податків та зборів. Фактичні надходження листопада минулого року перевищено на 23 відс. або на 73 млн. грн. за рахунок зростання сплачених сум податку на доходи фізичних осіб (+66,8 млн. грн.), плати за землю (+3,6 млн. грн.) та єдиного податку (+12,2 млн. грн.).

Як у попередніх місяцях, наповнення державного та місцевих бюджетів в основному відбувається за рахунок сплати поточних зобов’язань – понад 98 відсотків всіх надходжень самостійно сплачено платниками. Від контрольно-перевірочної роботи та стягнення податкового боргу надійшло 13 млн. гривень.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Чернігівській області у листопаді сплачено 286 млн. грн. Рівень відповідного місяця минулого року перевищено на 37,5 відс. або на 78 млн. грн. за рахунок підвищення рівня мінімальної заробітної плати та від вжитих заходів по залученню до сплати неплатників.

Щодо реєстрації та анулювання платників єдиного податку фізичних осіб - підприємців

Головне управління ДФС у Чернігівській області інформує платників податків, що реєстрація суб’єктів господарювання платниками єдиного податку здійснюється протягом двох робочих днів від дати надходження заяви про перехід на спрощену систему оподаткування.

Нагадуємо, що починаючи з січня 2017 року платниками єдиного податку першої-третьої груп не можуть бути платники, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку, мають податковий борг зі сплати податків та зборів, за якими визначені грошові зобов’язання, в тому числі, які не пов’язані із здійсненням господарської діяльності.

Реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.

Наголошуємо, що платники єдиного податку зобов’язані перейти на загальну систему оподаткування за наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів. Перехід здійснюється в останній день другого із двох послідовних кварталів.

У разі, якщо платник податків, за наявності податкового боргу, не перейшов на загальну систему оподаткування, то він буде виключений з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.

При цьому, такий платник податку зобов’язаний самостійно обчислити, задекларувати та сплатити суму податків і зборів за загальною системою оподаткування.

Звертаємо увагу, що наявність податкового боргу по податкових зобов’язаннях, не пов’язаних з його господарською діяльністю, не є підставою для прийняття рішення про виключення такої фізичної особи-підприємця з реєстру платників єдиного податку.

Щоб подати звітність з ЄСВ – не обов’язково йти до податкової

Про це нагадала платникам начальник відділу обслуговування платників Головного управління ДФС у Чернігівській області Тетяна Говоруха.

Платники єдиного внеску (фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування) зобов'язані подавати звітність з єдиного внеску за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначені законодавством (пункт 4 частини другої статті 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464).

Загальні правила формування та подання Звіту, передбачено розділом ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 (далі - Порядок), які є обов'язковими для виконання платниками.

Відповідно до пункту 1 розділу II Порядку, Звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік у органах доходів і зборів в один із таких способів:
- засобами електронного зв'язку в електронній формі;
- на паперових носіях;
- на паперових носіях разом з електронною формою на електронних носіях інформації;
- надсилання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

Форми та строки подання звіту фізичними особами-підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, передбачено розділом ІІІ Порядку,

Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник (пункт 16 розділу II Порядку). Звіт страхувальником повинен подаватися в повному обсязі.

Звіт, складений з порушенням вимог Порядку, у тому числі без обов'язкових реквізитів, передбачених пунктом 6 цього розділу, та поданий без всіх необхідних таблиць, не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався (пункт 8 розділу 11 Порядку).

Платники насьогодні мають змогу подавати звіти з ЄСВ за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника», який доступний за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/index.jspx.

Користуючись режимом приватної частини «Введення звітності», платники мають змогу створити та надіслати до ДПІ:
- звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (додаток 4);
- звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (додаток 5).

Перевагами «Електронного кабінету платника» є подання звіту з ЄСВ та іншої звітності в зручний для Вас час зі зручного для вас місця та без черг.

Протягом року майже 70 % звітів та декларацій подано платниками податків Чернігівської області засобами електронного зв'язку в електронній формі.

Подавати звіти з ЄСВ через «Електронний кабінет платника» ви можете після отримання посилених сертифікатів електронних ключів, які ви можете отримати в будь-якому центрі сертифікації ключів, наприклад, отримати безкоштовно посилені сертифікати електронних ключів можна в АЦСК ІДД ДФС у Чернігівській області (при наявності паспорту та ідентифікаційного номеру).

Відправити звіти також можливо в будь-якому Центрі обслуговування платників області з комп’ютерів, які підключені до мережі Інтернет. У разі необхідності ви можете отримати допомогу з відправки звіту через «Електронний кабінет платника» у фахівців ЦОП.

Набули чинності зміни до порядку обліку платників ЄСВ

З 10 листопада 2017 року набули чинності зміни до порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2017 № 803.

Документом врегульовано порядок дій та обліку платників єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755), у разі ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік.

Зокрема, встановлено, що якщо юридична особа, відокремлений підрозділ юридичної особи, фізична особа – підприємець, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, має стан такої, що провадить діяльність та при цьому не перебуває на обліку чи знята з обліку у відповідному контролюючому органі, то таким органом проводяться заходи щодо отримання відповідних відомостей від державного реєстратора або подання заяв платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону №755, для взяття її на облік як платників єдиного внеску. При цьому, такі фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, обліковується в реєстрі страхувальників з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік».

Слід звернути увагу, що згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» обов’язки платників єдиного внеску виникають:
у осіб, на яких поширюється дія Закону № 755, – з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону № 755;
у осіб, на яких не поширюється дія Закону № 755, у тому числі фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, – з початку провадження відповідної діяльності.

Також, зазначеним наказом уточнюються повноваження головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС (далі – ГУ), державних податкових інспекцій у районах, містах (крім міста Києва), районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекцій (далі – ДПІ) в частині реалізації процедур обліку платників єдиного внеску відповідно до функцій, визначених статтями 191 та 193 Податкового кодексу України.

Передбачено, що ДПІ здійснюють ті процедури обліку платників єдиного внеску, які не передбачають одночасного виконання або завершення яких можливе без виконання інших процедур або функцій, що належать до повноважень ГУ.

Реєстр страхувальників ведеться централізовано. У теперішній час на обліку в органах ДФС перебуває 4,2 млн. платників єдиного внеску, з них: 1,4 млн. юридичних осіб та 2,8 млн. фізичних осіб. Дані з реєстру страхувальників оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx).

З наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 «Про затвердження Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування та Положення про реєстр страхувальників» із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2017 № 803 можна ознайомитись за посиланнями:
http://sfs.gov.ua/yuridichnim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/normativno-pravovi-akti/67819.html,
http://sfs.gov.ua/samozaynyatim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/normativno-pravovi-akti/67819.html.

Про помилки при визначенні ознаки у номері податкової накладної

Державна фіскальна служба України на виконання доручення Міністерства фінансів України від 27.11.2017 № 11310-09-10/32809 (вх. ДФС №2279/4 від 28.11.2017) та у зв'язку із численними запитами платників ПДВ щодо шляхів мінімізації впливу окремих помилок, допущених платниками при відображенні у номері податкових накладних та розрахунків коригування до них (далі - ПН/РК), складених за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, порядок застосування якого визначався статтею 209 (крім пункту 209.18 цієї статті), та окремо - пунктом 209.18 статті 209 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс) і який був діючим до 01 січня 2017 року (далі - спецрежим), повідомляє.

Порядок складання податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, в редакції, яка була чинною до набрання чинності змінами, внесеними до цього Порядку наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276, передбачав відображення у номері ПН/РК, складених за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг в межах спецрежиму, ознаки їх належності до спецрежиму, а саме коду "2" або "З" після першого знака дробу у номері податкової накладної.

Порядок складання податкової звітності з ПДВ за звітні періоди до 01.01.2017, затверджений відповідними наказами Міністерства фінансів України, передбачав відображення ПН/РК, складених за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму у складі податкових зобов'язань у податковій звітності, яка подавалася у межах спецрежиму (далі декларації за формою 0121-0123 та 0130)

За результатами аналізу податкової звітності, поданої платниками - суб'єктами спецрежиму, виявлено, що значення податкових зобов'язань, відображені платниками податку - суб'єктами спецрежиму в складі податкових зобов'язань у податковій звітності, яка подавалася у межах спецрежиму (декларації за формою 0121-0123 та 0130), містять зобов'язання по окремих зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) ПН/РК, які не містять ознаку їх належності до спецрежиму (код "2" або код "З" після першого знака дробу у номері податкової накладної (форма, яка була діючою в період застосування спецрежиму) або містять ознаку, яка не відповідає обраному типу спецрежиму (код "2" замість коду "З" після першого знака дробу у номері податкової накладної або навпаки).

Виявлено також випадки відображення у складі податкових зобов'язань у податковій звітності, за якою здійснювалися розрахунки з бюджетом (декларація за формою 0110), ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН з ознакою їх належності до спецрежиму (код "2" або "З" після першого знака дробу у номері податкової накладної (форма, яка була чинною в період застосування спецрежиму).

Наявність такої невідповідності може впливати на результат обчислення в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - СЕА ПДВ) суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати ПН/РК в ЄРПН (далі - реєстраційний ліміт).

З метою мінімізації впливу помилок, допущених платниками податку при визначенні в ПН/РК ознаки їх належності до спецрежиму (не вказано код "2" або "З" після першого знака дробу у номерах податкових накладних, які складено за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму, і навпаки), на результат обчислення в СЕА ПДВ реєстраційного ліміту та значення показника Хперевищ ДФС інформує про механізм надання платниками податків інформації щодо типу помилок у визначенні ознаки належності до спецрежиму, допущених в окремих податкових накладних.

І. Загальний порядок
- Надання платниками податків інформації, яка встановлює відповідність між ознакою, зазначеною в номері ПН/РК (а саме підтвердження ознаки їх належності до спецрежиму, або навпаки), із операціями, здійсненими ними в період дії спецрежиму і за якими такі податкові накладні було складено, відбувається шляхом складання та подання до ДФС окремого документа: Повідомлення у вигляді розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - Повідомлення-РК).
- Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється із застосуванням механізму, що використовується для направлення на реєстрацію в ЄРПН розрахунків коригування.
- Повідомлення-РК складається за чинною на сьогодні формою Додатка 2 до податкової накладної - Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.
- Повідомлення-РК може бути складене виключно до податкових накладних, які відповідають таким критеріям:

4.1 дата складання податкових накладних припадає на період з 01.07.2015 по 31.12.2016;

4.2 дата реєстрації податкових накладних в ЄРПН — не пізніше 15.01.2017;

4.3 сума податку, зазначена в таких податкових накладних, відображена у розділі І "Податкові зобов'язання" податкових декларацій, які були подані в межах спецрежиму (декларації за формою 0121-0123 та 0130) або за якими здійснювалися розрахунки з бюджетом (декларація за формою 0110);

4.4 сума податку, зазначена в таких податкових накладних, відображена у розділі І "Податкові зобов'язання" Додатка 5 до податкової декларації з податку на додану вартість "Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)" (далі - Додаток Д5);

4.5 податкові накладні були включені до складу податкових зобов'язань того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (незалежно від дати реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН).
- Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється платниками податку лише в період з 28.11.2017 по 08.12.2017 включно.
- Інформація від ДФС щодо прийняття Повідомлень-РК буде надана платникам після закінчення терміну їх прийняття (після 08.12.2017), незалежно від дати подання Повідомлення-РК до ДФС, за результатами їх опрацювання щодо відповідності поданим раніше ПН/РК та податковій звітності.

Інформація буде надана ДФС шляхом надсилання платнику квитанції з інформацією про прийняття Повідомлення-РК або про відмову в його прийнятті із зазначенням причин відмови.

II. Особливості складання Повідомлення-РК залежно від певної ситуації

1. Ситуація 1

У зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, складеній за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму (в частині, регламентованій статтею 209 розділу V Кодексу, крім пункту 209.18 статті 209 розділу V Кодексу) не вказано ознаку її належності до спецрежиму (код "2" після першого знака дробу у номері податкової накладної) або такий код вказано після другого знака дробу у номері податкової накладної, але така податкова накладна відображена в складі податкових зобов'язань у податковій звітності, яка подавалася у межах спецрежиму (декларації за формою 0121- 0123).

Виправлення ситуації 1

До податкової накладної складається та подається до ДФС Повідомлення- РК, в якому:
1) у заголовній частині Повідомлення-РК зазначаються реквізити податкової накладної, до якої подається таке Повідомлення-РК (дата складання, номер податкової накладної, вказаний при її реєстрації в ЄРПН, індивідуальні податкові номери постачальника (продавця), отримувача (покупця), їх найменування);
2) у другій частині порядкового номера Повідомлення-РК (після знака дробу) проставляється умовний код "7";
3) у полі "Дата складання" зазначається дата "31.12.2016". Будь-які інші цифри у цьому полі (інша дата) не повинні бути вказані;
4) у графі 1 "№ з/п рядка податкової накладної, що коригується" вказується "1";
5) у графі 2 "Причина коригування" розділу Б табличної частини Повідомлення-РК вказується причина коригування, а саме текст такого змісту: "Надання інформації про зареєстровану в ЄРПН ПН на операції з постачання сільськогосподарської продукції власного виробництва, в якій помилково не зазначено у другій частині порядкового номера після першого знака дробу - код "2";
6) інші графи табличної частини розділів А та Б такого Повідомлення-РК не заповнюються (повинні бути пустими, нулі, прочерки чи будь-які інші знаки в них не зазначаються).

2. Ситуація 2

У зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, складеній за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг в межах спецрежиму (в частині, регламентованій пунктом 209.18 статті 209 розділу V Кодексу), не вказано ознаку її належності до спецрежиму (код "З" після першого знака дробу у номері податкової накладної) або такий код вказано після другого знака дробу у номері податкової накладної, і така податкова накладна відображена у складі податкових зобов'язань у податковій звітності, яка подавалася у межах спецрежиму (декларації за формою 0130).

Виправлення ситуації 2

До податкової накладної складається та подається до ДФС Повідомлення- РК, в якому:
1) у заголовній частині Повідомлення-РК зазначаються реквізити податкової накладної, до якої подається таке Повідомлення-РК (дата складання, номер податкової накладної, вказаний при її реєстрації в ЄРПН, індивідуальні податкові номери постачальника (продавця), оримувача (покупця), їх найменування);
2) у другій частині порядкового номера Повідомлення-РК (після знака дробу) проставляється умовний код "8";
3) у полі "Дата складання" зазначається дата "31.12.2016". Будь-які інші цифри у цьому полі (інша дата) не повинні бути вказані;
4) у графі 1 "№ з/п рядка податкової накладної, що коригується" вказується "1";
5) у графі 2 "Причина коригування" розділу Б табличної частини Повідомлення-РК вказується причина коригування, а саме текст такого змісту: "Надання інформації про зареєстровану в ЄРПН ПН на операції з постачання сільськогосподарської продукції власного виробництва, в якій помилково не зазначено у другій частині порядкового номера після першого знака дробу - код "З";
6) інші графи табличної частини розділів А та Б такого Повідомлення-РК не заповнюються (повинні бути пустими, нулі, прочерки чи будь-які інші знаки в них не зазначаються).

3. Ситуація З

У зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, складеній за операціями, які не належать до операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму (в частині, регламентованій як статтею 209 розділу V Кодексу, так і пунктом 209.18 статті 209 розділу V Кодексу), вказано ознаку її належності до спецрежиму (код "2" або "З" після першого знака дробу у номері податкової накладної), і така податкова накладна відображена у складі податкових зобов'язань у податковій звітності, за якою здійснювалися розрахунки з бюджетом (декларація за формою 0110).

Виправлення ситуації З

До податкової накладної складається та подається до ДФС Повідомлення- РК, в якому:
1) у заголовній частині Повідомлення-РК зазначаються реквізити податкової накладної, до якої подається таке Повідомлення-РК (дата складання, номер податкової накладної, вказаний при її реєстрації в ЄРПН, індивідуальні податкові номери постачальника (продавця), оримувача (покупця), їх найменування);
2) у другій частині порядкового номера Повідомлення-РК (після знака дробу) проставляється умовний код "9";
3) у полі "Дата складання" зазначається дата "31.12.2016". Будь-які інші цифри у цьому полі (інша дата) не повинні бути вказані;
4) у графі 1 "№ з/п рядка податкової накладної, що коригується" вказується "1";
5) у графі 2 "Причина коригування" розділу Б табличної частини Повідомлення-РК вказується причина коригування, а саме текст такого змісту:

"Надання інформації про зареєстровану в ЄРПН ПН на операції з постачання товарів/послуг, що не є сільськогосподарською продукцією власного виробництва, з помилковим зазначенням у другій частині порядкового номера ПН після першого знака дробу коду "2" або "З";
6) інші графи табличної частини розділів А та Б такого Повідомлення-РК не заповнюються (повинні бути пустими, нулі, прочерки чи будь-які інші знаки в них не зазначаються).

III. Причини, з яких у прийнятті Повідомлення-РК може бути відмовлено
1. Повідомлення-РК містить будь-яку іншу інформацію, ніж та, що передбачена цим листом.
2. Повідомлення-РК складено до податкової накладної, яка відображена у податковій звітності (декларації та Додатку Д5) за звітний період, який не відповідає даті складання такої податкової накладної.
3. Повідомлення-РК складено до податкової накладної, яка не відображена у податковій звітності (декларації та/або Додатку Д5).
4. При складанні Повідомлення-РК не дотримано особливостей складання, перерахованих у пунктах "Виправлення ситуації 1 (2 або 3)" цього листа.

Лист ДФС України від 28.11.2017 №32659/7/99-99-15-03-02-17.

Що частіше цікавить громадян при отриманні реєстраційного номеру облікової картки платника податків

Відповідає начальник відділу обслуговування платників Головного управління ДФС у Чернігівській області Тетяна Говоруха.

Які документи необхідно подати для отримання реєстраційного номеру облікової картки громадянину України та куди вони подаються?

Для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків фізична особа, яка раніше не була включена до Державного реєстру. зобов'язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку фізичної особи - платника податків за формою N 1ДР (далі - Облікова картка фізичної особи), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред'явити документ, що посвідчує особу.

Документи подаються до контролюючого органу за податковою адресою фізичної особи. Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п'яти робочих днів.

Який порядок подачі документів до контролюючого органу через законного представника чи уповноважену особу?

Облікова картка фізичної особи може бути подана через законного представника чи уповноважену особу за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі (після пред'явлення повертається) та її копії.

Якщо у фізичної особи паспорт у формі картки, які документи додатково необхідно пред'являти при реєстрації у ДРФО?

Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, який імплантовано у зазначені документи, особа пред'являє довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, що складається у формі витягу з вказаного Реєстру та документи, що підтверджують внесені зміни до Реєстру.

Який термін отримання Картки платника податків?

Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки фізичної особи.

У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо фізичній особі може бути відмовлено у реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до десяти робочих днів.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі - Картка платника податків, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.

Який порядок отримання Картки платника податків?

Для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, фізична особа пред'являє документ, що посвідчує особу.

За бажанням особи документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, може бути виданий законному представнику чи уповноваженій особі за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на видачу такого документа (після пред'явлення повертається) та її копії.

Як отримати реєстраційний номер облікової картки для дитини?

Облікові картки №1-ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред'явлення повертається) та його копію.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Як отримати реєстраційний номер облікової картки недієздатним особам?

Облікові картки №1-ДР фізичних осіб, які визнані недієздатними або обмежено дієздатними, подаються особами, які призначені опікунами (піклувальниками), за наявності документа, що посвідчує особу, яка визнана недієздатною, та документа, який посвідчує особу опікуна (піклувальника), та рішення про встановлення опіки (піклування).

Де іноземці можуть отримати реєстраційний номер облікової картки?

Фізичні особи - іноземці та особи без громадянства подають Облікову картку до територіальних органів ДФС України (головні управління ДФС області) та відповідно там отримують Картку платника податків.

А іноземці та особи без громадянства, які мають посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання в Україні, можуть реєструватись як платники податків у державних податкових інспекціях у районах, містах, районах у містах, об'єднаних державних податкових інспекціях, що відповідають місцю проживання в Україні, зазначеному в посвідці.

Які документи необхідні для отримання реєстраційного номеру облікової картки іноземцям?

Іноземці та особи без громадянства для реєстрації додають до Облікової картки фізичної особи документ, що посвідчує особу, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред'явлення повертається) і копію такого перекладу (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).

Чи має можливість іноземець або особа без громадянства отримати номер через законного представника чи уповноважену особу?

Так. За бажанням особи документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, може бути виданий її представнику за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на видачу такого документа (після пред'явлення повертається) та її копії.

Якщо довірена особа є іноземцем або особою без громадянства, то до документа, що посвідчує її особу, вона додатково додає засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред'явлення повертається) та копію.

Чи повинні фізичні особи повідомляти про зміни в своїх персональних даних?

Так. Відповідно до статті 70.7 Податкового Кодексу України всі фізичні особи зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою N 5ДР або повідомлення N5ДРП. Це дані щодо зміни : прізвища, ім’я, по-батькові, дати народження, місця народження, місця проживання.

Який порядок обліку фізичної особи, які через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків?

Необхідно особисто подати до відповідного контролюючого органу Повідомлення за формою № 1П, яке є водночас заявою для обліку в окремому реєстрі Державного реєстру, та пред’явити паспорт або документ, на підставі якого оформлюється паспорт вперше. У разі зміни прізвища, імені чи по батькові особа, крім паспорта, пред’являє свідоцтво про шлюб (за наявності), свідоцтво про розірвання шлюбу (за наявності), свідоцтво про зміну імені (за наявності). Після проведення необхідних реєстраційних дій відповідний контролюючий орган вносить до паспорта у формі книжечки відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта.

Який порядок внесення відмітки «відмова» до паспорту у формі картки?

До паспорту у формі картки інформація про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків вноситься відповідно до законодавства, яким регулюється питання ведення Єдиного державного демографічного реєстру.

Для внесення під час оформлення паспорту у формі картки інформації про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідний контролюючий орган надає особі Повідомлення про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків для подання її до відповідного територіального підрозділу ДМС.

Як отримати фізичній особі відомості про доходи?

Отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків можна у паперовому вигляді, засобами електронного зв’язку або через Електронного кабінету платника.

Для отримання відомостей про себе в паперовому вигляді з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через представника подає документ, що посвідчує особу, та заяву за формою N 10ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу у разі, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання. Представник додає до заяви довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей з Державного реєстру, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.

Контролюючий орган протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи (представника) надає відомості з Державного реєстру за встановленими формами Положенням формами.

Фізичні особи - громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням відомостей з Державного реєстру до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі відомостей може бути продовжено до п'яти робочих днів.

Для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків засобами електронного зв’язку заява може бути подана до контролюючого органу в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису через «Єдине вікно подання електронної звітності» або запит може буде надісланий через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету платника.

Платники єдиного внеску та застраховані особи можуть отримати інформацію з реєстру страхувальників у формі витягу

ДФС інформує, що платники єдиного внеску та/або застраховані особи можуть отримати інформацію з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у формі витягу. Порядок надання інформації з реєстру страхувальників затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 651, постановою Правління Пенсійного фонду України від 21.07.2017 № 16-1 «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування» та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.08.2017 за № 1017/30885.

ДФС щоденно оприлюднює на власному офіційному веб-порталі дані з реєстру страхувальників про взяття на облік/зняття з обліку платника єдиного внеску.

Якщо платнику єдиного внеску та/або застрахованій особі необхідна більш повна інформація з реєстру страхувальників про платника єдиного внеску, ніж оприлюднена на офіційному веб-порталі ДФС, або необхідне документальне підтвердження даних реєстру страхувальників, то у такому разі платник єдиного внеску та/або застрахована особа може отримати витяг з реєстру страхувальників.

Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників (за ф. № 1-ЗРС) подається одним із таких способів:
- особисто платником єдиного внеску та/або застрахованою особою чи уповноваженою на це особою до територіального органу ДФС;
- надсилається поштою;
- в електронній формі засобами електронного зв’язку.

При цьому, запит може бути поданий як до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску, так і до іншого контролюючого органу.

Витяг з реєстру страхувальників формується залежно від категорії платників та містить відомості з реєстру страхувальників, які є актуальними на дату формування витягу.

Якщо в реєстрі страхувальників відсутня інформація, то заявнику видається довідка з реєстру страхувальників (ф. № 1-ДРС).

Звертаємо увагу, що тільки у разі особистого звернення фізичної особи надається:
- інформація про встановлення з реєстрі страхувальників ознаки «пенсіонер за віком» (із зазначенням дати встановлення пенсії за віком) або «особа з інвалідністю» (із зазначенням дати встановлення пенсії по інвалідності або соціальної допомоги та дати закінчення терміну, до якого встановлена інвалідність), яка зазначається у витягу з реєстру страхувальників (ф. № 2-ВРС);
- витяг з реєстру страхувальників щодо фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (ф. № 3-ВРС).

Які документи необхідно надати контролюючому органу при вивезенні громадянами творів сучасного мистецтва (картин, малюнки тощо)

Порядок переміщення через митний кордон України культурних цінностей визначений Законом України від 21 вересня 1999 року № 1068 ХІV «Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей» зі змінами та доповненнями (далі – Закон 1068).

ри цьому дія Закону 1068 не поширюється на сучасні сувенірні вироби, предмети культурного призначення серійного та масового виробництва.

Перелік культурних цінностей, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України, визначено у додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 436 «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України».

Разом з тим такі обмеження не розповсюджуються на сувенірні вироби, предмети культурного і ужиткового призначення серійного і масового виробництва, перелік яких встановлюється Мінкультури України.

Перелік сувенірних виробів, предметів культурного і ужиткового призначення серійного і масового виробництва, на вивезення (тимчасове вивезення) яких дозвіл Державної служби контролю за переміщенням культурних цінностей через державний кордон України не потрібен, визначено у додатку 1 до Інструкції про порядок оформлення права на вивезення, тимчасове вивезення культурних цінностей та контролю за їх переміщенням через державний кордон України, затвердженої наказом Міністерства культури і мистецтв України від 22.04.2002 № 258, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.07.2002 за № 571/6859 (далі – Інструкція 258).

Згідно п.п. 2, 3 д. 1 до Інструкції 258 дозвіл Державної служби контролю за переміщенням культурних цінностей через державний кордон України не потрібен при вивезенні:
творів сучасного мистецтва, предметів народних художніх промислів, сувеніри, придбаних в торговельній мережі;
живопису, пластики малих форм, авторської графіки, гобеленів, виробів декоративно-ужиткового мистецтва з кераміки, фарфору, фаянсу, скла, дерева, металу, текстилю та інших матеріалів, створених після 1950 року.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС (категорія 214.05).

Назад










13 Вересня 2018 15:11

Як Ви думаєте, чи знаєте свої громадянські права?