Ічнянська РДА
Анонси

















Назад

З 1 січня 2018 року члени фермерських господарств сплачують єдиний внесок за новими правилами

З 1 січня 2018 року передбачені зміни в сплаті єдиного внеску для членів фермерських господарств.

Так, до платників єдиного внеску з 1 січня 2018 року будуть належати члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах (п. 5-1 ст. 4 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.)

На сьогодні члени фермерського господарства визначаються як особи, які можуть добровільно сплачувати внески (ст. 10 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування").

Крім того члени фермерських господарств з 1 січня 2018 року будуть звільнятись від сплати єдиного внеску за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (п. 4 ст. 4 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.)

З 1 січня 2018 року члени фермерських господарств зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується внесок (п. 8 ст. 9 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції з 01.01.2018 р.) Зазначена норма передбачена п. 22 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" від 03.10.17 р. № 2148-УІІІ, яким внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внес¬ку на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.10 № 2464-УІ.

Скористатись правом на отримання податкової знижки можна до кінця року

Прилуцька ОДПІ нагадує платникам податків, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Фізична особа має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Декларацію платник податків має право подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.

Пунктом 179.8 ст. 178 ПКУ передбачено, що сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої декларації.

Разом з тим, відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо. Повернення надміру утриманої (сплаченої) суми податку на доходи фізичних осіб на поточний рахунок платника здійснюється органом Казначейства на підставі висновку, поданого органом ДФС до відповідного органу Казначейства.

Декларацію на податкову знижку за наслідками 2016 року можна подати по 31 грудня 2017 року включно.

Система моніторингу оцінки ризиків при реєстрації податкових накладних буде тимчасово призупинена

Верховна рада прийняла в другому читанні та в цілому зміни до Податкового кодексу, відповідно до якого вводяться нові тимчасові правила реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Всі податкові накладні, реєстрація яких зупинена відповідно до критеріїв оцінки ступеня ризиків, мають бути зареєстровані в Єдиному реєстрі з 02.01.2018.

Ця норма не буде розповсюджуватися на такі ПН/РК:
- станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення та документи;
- станом на 1 грудня 2017 року прийнято рішення про відмову в реєстрації та по яких не розпочаті процедури адміністративного або судового оскарження.

Податкові накладні, реєстрація яких зупинена з 1 грудня та по яких платником податку після 1 грудня подані пояснення і копії документів мають бути прийняті протягом 5 робочих днів. У разі, якщо у цей строк не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН/РК, реєстрація таких накладних здійснюється на наступний робочий день, за днем закінчення терміну розгляду пояснень і документів платника податку.

Нові норми вступають в силу з наступного дня після опублікування закону.

СМКОР призупиняє дію на два місяці. За цей час від набрання законом чинності Кабінет міністрів має визначити новий порядок дії системи блокування податкових накладних.

Особливості захисту прав робітників у відносинах з роботодавцями в частині отримання легальної заробітної плати

У наш час однією з найбільших проблем у відносинах працедавців та найманих працівників на сьогодні є виплата заробітної плати у „конвертах”, нелегальне працевлаштування, відсутність записів у трудовій книжці та реалізація гарантій оплати праці. Про це зазначив начальник Прилуцької ОДПІ Владислав Вертипорох під час інтерв’ю.

Контроль за дотриманням законодавства про працю покладається на Державну службу України з питань праці, органи Державної фіскальної служби та органи виконавчої влади та місцевого самоврядування.

В разі виявлення факту нелегального працевлаштування, особа може звернутися до контролюючого органу з заявою про проведення перевірки.

Зокрема, Податковим кодексом України визначено, що у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації, працівниками податкового органу здійснюється фактична перевірка без попередження платника податків (особи).

Одним із дієвих механізмів легалізації трудових відносин є обстеження суб’єктів підприємницької діяльності щодо встановлення факту використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин, проведення співбесід з роботодавцями та влаштування різноманітних заходів щодо легального працевлаштування та отримання офіційної заробітної плати.

Отримання працівником офіційної заробітної плати та відрахування єдиного соціального внеску є гарантією зарахування трудового стажу для отримання в майбутньому пенсії по віку, що в світлі останніх реформ є вкрай важливим.

Не варто також забувати, що офіційне оформлення на роботу гарантує право на отримання відпустки, права не працювати у вихідний та святковий день, а також легальне працевлаштування унеможливлює звільнення такого працівника в будь-який час, без жодних компенсацій.

Згідно норм Кодексу законів про працю забороняється звільняти з ініціативи роботодавця офіційно працевлаштованих вагітних жінок, жінок , які мають дітей віком до 3 років, одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років. Держава забезпечує обов'язкове працевлаштування зазначених жінок у випадках їх звільнення після закінчення строкового трудового договору.

«Порушуючи вимоги трудового законодавства, роботодавці тим самим порушують права людини. Тож обов’язком кожного керівника є розуміння повноти своєї відповідальності за кожного працівника. Забезпечення конституційних прав і свобод громадян України, зокрема шляхом легалізації заробітної плати та прихованої зайнятості, є головним завданням держави», - наголосив Владислав Вертипорох.

Контролюючі органи в разі виявлення факту нелегального працевлаштування та виплати заробітної плати без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування та податків мають право застосовувати штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника (на даний час - 96 000 тис. грн).

Окрім суми штрафу також законодавством передбачається адміністративна відповідальність, яку сплатить підприємство чи фірма. На його керівника чи підприємця-порушника очікує адміністративний штраф в розмірі від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів громадян (а це від 8 500 до 17 000 тис. грн.)

Отже, посилення відповідальності до роботодавців за неофіційне працевлаштування є важливим кроком в усуненні нелегальної заробітної плати а виплата офіційних достойних зарплат – пріоритетний напрямок державної політики європейської України.

Фізичній особі: як одержати інформацію про джерела/суми отриманих доходів?

Для отримання інформації про джерела/суми отриманих доходів громадяни України можуть звернутись особисто або через свого представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) чи до будь-якого контролюючого органу у випадку, якщо вони тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подавши заяву за формою №10ДР та документ, що посвідчує особу.

Іноземці та особи без громадянства подають заяву за формою №10 ДР до територіальних органів ДФС в областях та місті Києві, пред’являючи при цьому документ, що посвідчує особу, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).

Представник додає до заяви за формою №10ДР довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей з Державного реєстру, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.

У разі якщо довірена особа є іноземцем або особою без громадянства, до документа, що посвідчує її особу додатково додається засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою,який після пред’явлення повертається, та копію такого перекладу (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).

Заява щодо отримання відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків фізичною особою також може бути подана до контролюючого органу засобами електронного зв’язку в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису. За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Інформацію щодо електронного сервісу можна отримати на веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

Крім того, інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/login.jspx.

Якщо неприбуткова організація не пройшла перереєстрацію

У Прилуцькій ОДПІ нагадали. Неприбуткова організація, яка не привела свої установчі документи у відповідність до норм пункту 133.4 Податкового кодексу України до 1 липня 2017 року, сплачує податок на прибуток як новостворений платник цього податку на підставі податкової декларації за річний звітний період, який розпочинається з 1 липня 2017 року і закінчується 31 грудня 2017 року.

Порядок звітування неприбутковими організаціями - юридичними особами, яких з 1 липня 2017 року виключено з Реєстру (на виконання пункту 35 підрозділу 4 розділу XX ПКУ) та які з 01.07.2017 р. по 31.12.2017 р. є платниками податку на прибуток, наступний:
за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2017 р. неприбуткова організація подає до контролюючого органу Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року (який для таких організацій дорівнює періоду з 01.01.2017 р. по 30.06.2017 р.), та фінансову звітність за перше півріччя 2017 року - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання звіту 1 березня 2018 року;
за період з 01.07.2017 р. по 31.12.2017 р. така організація повинна подати до контролюючого органу декларацію з податку на прибуток за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року із показниками діяльності, обрахованими за період з 01.07.2017 р. по 31.12.2017 р., та фінансову звітність за 2017 рік - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання декларації 1 березня 2018 року.

З 01.01.2018 р. організація, яка не внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій, оподатковується і звітує на загальних підставах як платник податку на прибуток.

Як у Податковому розрахунку за ф. 1ДФ відображається нарахований фізичній особі дохід

Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1ДФ - це документ, який свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відображення відомостей у розділі I "Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" податкового розрахунку за формою 1ДФ здійснюється наступним чином:
у графі 3а "Сума нарахованого доходу" відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку.

У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов'язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

Нарахований дохід відображається повністю, без вирахування податку на доходи фізичних осіб, суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, - обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, суми податкової соціальної пільги за її наявності та військового збору (у періоді його справляння).

У графі 3 "Сума виплаченого доходу" відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом.

Зазначений порядок визначений розділом ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 N 4.

Переглянути видані індивідуальні податкові консультації можна через електронний кабінет платника на порталі ДФС України

З 1 квітня 2017 року змінено порядок надання податкових консультацій та запроваджено Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій.

Індивідуальні податкові консультації підлягають реєстрації в єдиній базі консультацій та розміщується на офіційному веб-сайті ДФС, без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

Переглянути видані індивідуальні податкові консультації та їх статус можна через електронний кабінет платника на порталі ДФС України за посиланнямhttps://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx.

Порядок надання податкових консультацій визначений ст. 52 Податкового кодексу України.

Дід Мороз та Снігуронька теж декларують доходи!

Наближається новорічне свято, яке не обходиться без казкових героїв та “живої” музики в закладах ресторанного господарства. Власники розважальних закладів, оплачуючи розважальні послуги, повинні виконати роль податкового агента, тобто утримати й перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб. Також ці суми, виплаченого доходу повинні зазначатися у формі №1ДФ за ознакою доходу 102.

У разі отримання доходів, які не оподатковувалися при виплаті, всі казкові герої - казковими залишаються лише під час святкування, а після свят зобов’язані завітати до фіскальної служби за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року (за 2017 рік – до 1 травня 2018 року), а також нарахувати і сплатити до бюджету ПДФО за ставкою 18% та військовий збір – 1,5%.

Слід зазначити: продаж найпопулярнішого новорічного товару - ялинок оподатковується за такими ж правилами.

Тож, запрошуємо усіх, хто отримає неоподатковані доходи від продажу ялинок, надання послуг Діда Мороза, Снігуроньки, музичного супроводу свята, задекларувати отримані доходи та сплатити до бюджету ПДФО та військовий збір або зареєструвати підприємницьку діяльність. Якщо казкові герої – підприємці і послуги надаються у межах цієї діяльності, то підприємницький статус такої фізичної особи має бути зазначений в договорі, а замовнику доцільно отримати від нього витяг з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію його як суб'єкта підприємницької діяльності.

Припинення державної реєстрації не припиняє податкових зобов’язань фізичної особи-підприємця

Відповідно до статті 67 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та статті 5 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон N 2464) зняття з обліку у контролюючих органах фізичних осіб - підприємців здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

При цьому державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи не припиняє її зобов'язань, що виникли під час провадження підприємницької діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов'язань та застосування санкцій за їх невиконання.

Порядок зняття з обліку фізичних осіб - підприємців визначений підпунктом 6 пункту 11.22 розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (зі змінами).

Дата зняття з обліку фізичної особи - підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності.

Відповідно до абзаців другого та третього пункту 177.11 статті 177 Кодексу фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Форма декларації та порядок її заповнення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 "Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи".

Згідно з підпунктом 2 пункту 299.10 статті 299 Кодексу реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення (пункт 294.6 статті 294 Кодексу).

Доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності на спрощеній системі оподаткування, відображаються в Податковій декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 (зі змінами).

Фізична особа - підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до ЄДР запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою (частина восьма статті 4 Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (зі змінами)).

Згідно з абзацом сьомим частини першої статті 5 Закону №2464 зняття з обліку платників єдиного внеску, зазначених, зокрема, у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється органами доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.

Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону №2464 у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця така фізична особа користується правами, виконує обов'язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалася нею як фізичною особою - підприємцем.

Зняття з обліку фізичної особи як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюється відповідно до пункту 1 статті 5 Закону №2464 після проведення передбачених законодавством перевірок платника та проведення остаточного розрахунку.

З огляду на зазначене, після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності, та зобов'язана забезпечити остаточні розрахунки з податків та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від провадження підприємницької діяльності.

Назад










Як Ви думаєте, чи знаєте свої громадянські права?