Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://ichadm.cg.gov.ua/old
back

04 січня 2018

З січня 2017 року мінімальна заробітна плата становить 3723 гривень

В газеті "Голос України" № 246-247 від 30 грудня 2017 року опублікований Закон від 07.12.2017р. №2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік».

Законом установлено прожитковий мінімум на одну особу у 2018 році у розрахунку на місяць у розмірі:
з 1 січня 2018 р. — 1 700 грн;
з 1 липня — 1 777 грн;
з 1 грудня — 1853 грн.

Для основних соціальних і демографічних груп населення:
дітей віком до шести років: з 1 січня 2018 р. — 1 492 грн, з 1 липня — 1 559 грн, з 1 грудня — 1626 грн;
дітей віком від шести до 18 років: з 1 січня 2018 р. — 1 860 грн, з 1 липня — 1 944 грн, з 1 грудня — 2 027 грн;
працездатних осіб: з 1 січня 2018 р. — 1 762 грн, з 1 липня — 1 841 грн, з 1 грудня — 1 921 грн; осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2018 р. — 1 373 грн, з 1 липня — 1 435 грн, з 1 грудня — 1 497 грн.

Законом установлено у 2018 р. мінімальну заробітну плату:
у місячному розмірі: з 1 січня — 3 723 грн;
у погодинному розмірі: з 1 січня — 22, 41 грн.

Також звертаємо увагу, що розмір мінімальної заробітної плати впливає на розрахунок єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. З 1 січня 2018 року розмір мінімального страхового внеску складатиме 819,06 грн. (3723 грн. х 22%).

З 1 січня 2018 року стартувала кампанія декларування доходів

Громадяни, котрі у 2017 році отримали доходи, з яких не було сплачено податки, варто подбати про подання річної податкової декларації. Цього року громадяни звітуються про доходи за минулий рік за новою формою декларації, - наголошують в Прилуцькій ОДПІ.

Заповнити і подати декларацію можна до 1 травня 2018 року в податковій інспекції за місцем реєстрації.

Звертаємо увагу, що до доходів, які згідно законодавчих вимог підлягають обов’язковому декларуванню, належать:
- доходи , з яких при нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався;
- доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);
- спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;
- доходи від продажу інвестиційних активів;
- іноземні доходи.

Щоб виконати свій конституційний обов’язок і подати річну податкову декларацію громадянам треба звернутися в Центри обслуговування платників, або ж у відділення ДПІ, що є у кожному з районних центрів. Саме тут фахівці ДФС нададуть необхідні консультації та допоможуть правильно заповнити декларацію про отримані доходи.

З графіком роботи територіальних органів ДФС та Центрів обслуговування платників можна ознайомитися на субсайті ГУ ДФС у Чернігівській області.

Про визначення типів об’єктів оподаткування для форми № 20-ОПП

Прилуцька ОДПІ нагадує, що платники податків зобов'язані повідомляти про всі об'єкти оподаткування й об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку.

Відповідно до п. 8.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588 (далі – Порядок № 1588) повідомлення про об'єкти оподаткування чи об'єкти, що пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10-ти робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Рекомендований довідник типів об'єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/Головна/Довідники/Типи об'єктів оподаткування) та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах (п. 8.7 розд. VIII Порядку N 1588).

Звертаємо увагу, що при заповненні табличної частини форми № 20-ОПП тип об'єкта оподаткування вказується в колонці 3.

Опубліковано зміни до Податкового кодексу України

В газеті "Голос України" № 246-247 від 30 грудня 2017 року опублікований Закон України від 07.12.2017р. №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень в 2018 році». Нагадаємо, що законопроект №6776-д був ухвалений Верховною Радою на вечірньому засіданні 7 грудня 2017 року.

Документом, зокрема, тимчасово зупинено систему ризиків з ПДВ, підвищено акцизи на тютюнові вироби, передбачено індексацію ставок екологічного податку та ренти, а також відшкодування шкоди, завданої платнику податків контролюючим органом.

Закон набирає чинності з 1 січня 2018 року, крім:
- пункту 1 та пункту 3 розділу І цього Закону (щодо нової редакції підпункту 191.1.1 щодо доповнення підпункту 14.1.602 пункту 14.1 та пункту статті 221 пунктом 221.6), який набирає чинності з 1 січня 2025 року;
- пункту 1 та пункту 3 абзацу (щодо виключення підпункту 74.2 статті 74), абзацу (щодо внесення змін до підпункту 201.16 статті 201), абзацу пункту 4 розділу I (щодо доповнення підрозділу 2 розділу ХХ новим підпунктом 57.1 ), які набирають чинності з дня наступного за днем опублікування цього закону;
- пункту 1 розділу І цього Закону (щодо нової редакції підпункту 196.1.17), який набирає чинності з 1 січня 2019 року;
- пункту 1 розділу І цього Закону (щодо доповнення пункту 226.4 статті 226 запровадження окремої марки на інші тютюнові вироби), який набирає чинності з 1 липня 2018 року;
- пункту 1 та пункту 3 розділу І цього Закону (щодо доповнення пункту 252.20 про збільшення ставок рентної плати на газовий конденсат, який набирає чинності з 1 січня 2019 року.

Набрали чинності зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»

Прилуцька ОДПІ звертає увагу, що з 01.01.2018 набрав чинності Закон України від 05.10.2017 №2164-VIII (далі – Закон №2154) «Про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо удосконалення деяких положень», яким внесено зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Згідно з Законом №2164, зокрема, для цілей бухобліку визначено нову класифікацію поділу суб’єктів господарювання за критерієм їх розмірів: мікропідприємства, малі, середні або великі підприємства.

Звітність за міжнародними стандартами мають складати: підприємства, що становлять суспільний інтерес; публічні акціонерні товариства; підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення.

Підприємства, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами, зобов’язані забезпечити ведення бухобліку відповідно до облікової політики за міжнародними стандартами після подання першої фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності за міжнародними стандартами, що визнається такою у порядку, визначеному міжнародними стандартами.

Також встановлено нові підходи до розкриття фінансової інформації суб’єктами господарювання. Так, окремі категорії підприємств мають оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі).

Закон №2164 опубліковано у газеті «Голос України» від 01.11.2017 №202.

Довідку про відсутність заборгованості з податків можна отримати не виходячи з дому</p>

З метою забезпечення належного сервісного обслуговування платників податків на веб-порталі ДФС України функціонує електронний сервіс «Електронний кабінет платника», за допомогою якого усі суб”єкти господарювання можуть не відвідуючи Центри обслуговування платників реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування, що значно поліпшує якість надання адміністративних послуг та економить витрати часу на їх отримання.

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Для роботи з кабінетом не потрібно встановлювати спеціалізованого програмного забезпечення. Він працює як за допомогою персональних комп’ютерів, так і смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет, безкоштовно в режимі реального часу та цілодобово.Тут платникам надано можливість надіслати запит на отримання інформації, заяву на реєстрацію платником окремих податків, отримати відповідь, зареєструвати податкові накладні чи розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скористатися іншими електронними сервісами та отримати потрібну і корисну інформацію.

Нерідко в платників податків виникає необхідність підтвердити держоргану, банку або контрагенту відсутність заборгованості перед бюджетом, підтверджуючим документом в такому випадку стає довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби.

Зокрема за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника» з використанням ЕЦП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів можна надіслати заяву та отримати довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби в електронному вигляді, яка підписана ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючого органу.

Суб’єкти сфери публічних закупівель, а також будь-які зацікавлені органи/суб’єкти у загальнодоступній частині "Електронного кабінету платника", вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, після застосування фільтрів для пошуку «Індивідуальний податковий номер», «Номер довідки», «Дата довідки» мають можливість переглянути видані платникам довідки та/або завантажити довідку у вигляді файла з ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючою органу.

Таким чином, серед переваг використання саме електронного кабінету платника для отримання Довідки варто відмітити:
можливість на безоплатній основі працювати в ЕКП у щоденному цілодобовому режимі;
скорочення до мінімуму контакту платників з органами ДФС;
економити свій час не відвідуючи орган ДФС;
отримувати потрібну інформацію в режимі реального часу;
можливість задовольнити запити платників з найвіддаленіших куточків України.

Розмір добових у новому році збільшено на 52,3 гривень

Згiднo з підпунктом 170.9.1 Податкового кодексу України до оподатковуваного доходу не включaються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування тa фінансування інших власних потреб фiзичної особи (добові витрати), пoнесені у зв'язку з тaким відрядженням у межах території Укpаїни, але не бiльш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом нa 1 січня податкового (звітного) pоку, в розрахунку за кожен кaлендарний день такого вiдрядження, а для відряджень зa кордон - не вище 80 євpо за кожен календарний день тaкого відрядження за офіційним обмінним кyрсом гривні до євро, установленим Нaціональним банком України, в розрахунку зa кожен такий день.

Так як мінімальна заробітна плата відповідно до Держбюджету на 2018 рік становить 3723,00 грн, то максимальний розмір добових в 2018 році становитиме:
- добові витрати пiд чаc відряджень по Україні - 372,30 гpивeнь;
- добові витрати пiд чaс відряджень за кордон - 80 євро.

Нагадаємо, що розмір добових минулого року становив 320 гривень на день.

Систему блокування податкових накладних зупинено

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що 29 грудня 2017 року підписаний Закон України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році». Закон опубліковано 30 грудня 2017 року в газеті «Голос України».

Законом, зокрема, тимчасово зупинено систему блокування податкових накладних. Встановлено, що реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена у порядку, та на підставах, визначеному Кабінетом Міністрів України. До прийняття відповідного рішення Уряду зупинення реєстрації податкових накладних не провадиться. До 1 березня 2018 року Кабінет Міністрів України повинен визначити механізм зупинки реєстрації податкових накладних.

Для тих податкових накладних/розрахунків коригування, які заблоковано, передбачено:
- податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у ЄРПН зупинено, реєструються з урахуванням вимог пунктів 2001.3 та 2001.9 та пункту 201.10 Податкового кодексу України – 2 січня 2018 року, крім:
• податкові накладні/розрахунки коригування, по яких станом на 01.12.2017 року не подані пояснення і документи відповідно до підпункту 201.16.2 ПКУ;
• податкові накладні/розрахунки коригування, по яких прийнято рішення про відмову у реєстрації, по яких станом на 01.12.2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.

Податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у ЄРПН зупинено з 01.12.2017 року та по яких платником податку після 01.12.2017 року подані пояснення і копії документів відповідно реєструються у ЄРПН у порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом щодо зупинення реєстрації податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН. Якщо протягом 5 робочих днів не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрація таких накладних здійснюється на наступний робочий день, за днем закінчення терміну розгляду пояснень і документів платника податку.

Податкова соціальна пільга у 2018 році

Прилуцька ОДПІ нагадує, розмір податкової соціальної пільги безпосередньо залежить від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб на 1 січня 2018 року, згідно із прийнятого держбюджету на 2018, передбачено в розмірі 1762 гривень.

Так, відповідно становитиме:
- 100% - тисячу сімсот шістдесят два х 0,5 відповідно 881 грн;
- 150% - 1321,50 грн;
- 200% - 1762 грн.

Податкова соціальна пільга у 2018 році, як і раніше, буде застосовуватися до доходу у вигляді зарплати, a також прирівняних до неї виплат, якщо розмір такого доходу не перевищує розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 1 січня 2018 року, помноженого нa коефіцієнт 1,4 та округленої до найближчих 10 грн. Тобто максимальний розмір зарплати, до якого може бути застосована звичайна податкова соціальна пільга у 2018 році, це 1762 х 1,4 та становитиме 2470 грн.