Ічнянська РДА
Анонси

















Назад

Про декларування доходів на брифінгу зі ЗМІ

Про особливості цьогорічної кампанії декларування доходів громадян розповів начальник Прилуцької ОДПІ Владислав Вертипорох під час брифінгу з представниками місцевих засобів масової інформації.

Посадовець повідомив, що з 1 січня розпочалась кампанія декларування – 2018, яка триватиме до 1 травня поточного року. Обов’язок щодо декларування статків виникає у випадку отримання громадянами у минулому році доходів, які не оподатковувались. Зокрема, до таких доходів належать: вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна; кошти від надання майна в лізинг, оренду (суборенду) чи житловий найм; кошти одержані за межами України (іноземні доходи); доходи від операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого або рухомого майна та отримані у вигляді інвестиційного прибутку; сума нецільової благодійної допомоги, що перевищує 2240 грн тощо.

Також Владислав Володимирович поінформував про випадки, в яких декларація не подається, зокрема, якщо платник отримував доходи: від двох та більше податкових агентів; від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок; у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу України. Посадовець звернув увагу, що платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2017 року, податкову декларацію можуть подати впродовж усього 2018 року.

Запросив прилучан звертатися за необхідною інформацією щодо порядку заповнення та подання декларацій до Центру обслуговування платників Прилуцької ОДПІ за адресою: м. Прилуки, вул.. Київська, 214.

«Свідоме декларування доходів та сплата податків – вірний шлях до побудови європейського суспільства», - наголосив на завершення брифінгу Владислав Вертипорох.

Як отримати податкову знижку по іпотечному кредиту

Прилуцька ОДПІ нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, сплачених за звітний рік, з моменту визначення ним такого об’єкта як основне місце проживання у звітному податковому році за умови документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:
- кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;
- відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з печаткою про перерахування коштів через касу, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);
- паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом податкової перевірки стосовно нарахування такої податкової знижки.

Платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, надавати документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік – 31 грудня 2018 року. Декларацію про майновий стан і доходи платники податку подають до податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації). Право на отримання податкової знижки у 2018 році щодо витрат, понесених у 2017 році, на наступний рік не переноситься.

Слід нагадати, що право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно із ст. 175 Податкового кодексу України, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:
- об’єкт житлової іпотеки придбавається;
- збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.

До уваги керівників неприбуткових установ та організацій!

Звертаємо увагу, що суб’єкти господарювання, внесені станом на 01.01.2018 до Реєстру неприбуткових установ та організацій, разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2017 рік повинні подати річну фінансову звітність, яка відповідно до п. 46.2 ст.46 Податкового кодексу України є додатком до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та його невід'ємною частиною.

При цьому у таблицях «Наявність додатків» та «Наявність поданих до Звіту форм фінансової звітності» проставляється позначка «+».

Пунктом 3 Закону України від 16.07.1999р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» для неприбуткових організацій встановлено скорочену за показниками фінансову звітність у складі Балансу та Звіту про фінансові результати.

Крім того, звертаємо увагу, що форми фінансової звітності для бюджетних установ затверджені наказом Мінфіну від 29.11.2017 року № 976 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі».

Неподання до органу ДФС разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації фінансової звітності, спричинить його невизнання як податкової декларації, що тягне за собою застосування штрафних санкцій.

До відома орендарів м. Прилуки: змінено мінімальну вартість оренди квадратного метра площі нерухомого майна

Прилуцька ОДПІ повідомляє наступне.

Відповідно до п.170.1 ст.170 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), орендодавець, який здає нерухомість фізичним особам і не зареєстрований як підприємець, щокварталу впродовж 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу має самостійно нарахувати і сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету у розмірі 18% та 1,5% військового збору.

Нормами ПКУ визначено, що під час нарахування доходу фізичній особі від надання нею в оренду об’єктів нерухомості необхідно враховувати розмір орендної плати, зазначений у договорі оренди, який має бути не меншим, ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.

Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1253, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом місцевого самоврядування села, селища, місця, об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, на території яких вона розташована.

Так, зокрема, рішенням Прилуцької міської ради від 20.12.2017 № 25 затверджена мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна у м. Прилуки у наступних розмірах:
- для приміщень, що використовуються для виробничої діяльності – 39,02 грн.;
- для приміщень, що використовуються під іншу комерційну діяльність – 58,53 грн.;
- для приміщень, що використовуються під некомерційну діяльність, у тому числі для проживання фізичних осіб – 19,51 грн.

Таким чином, оподаткуванню підлягають фактично отримані суми за оренду майна, але не нижче мінімальної вартості. Окрім того, орендодавцю, який здає квартиру фізичним особам і не є підприємцем, щокварталу впродовж 40 днів необхідно самостійно нарахувати і сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету. Нагадуємо, що фізичні особи, які отримували у 2017 році такі доходи зобов’язані подавати декларацію про майновий стан та доходи не пізніше 2 травня 2018 року.

Право батьків на податкову знижку за витратами на навчання працюючого студента

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

01 січня 2017 року набрав чинності Закон України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесено зміни, зокрема до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ, відповідно до якого платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п.166.1 ст. 166 ПКУ).

При цьому, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

При цьому п. 166.4 ст. 166 ПКУ визначено обмеження щодо застосування податкової знижки, зокрема загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

Отже, з метою використання права на податкову знижку за витратами понесеними у 2017 році на користь закладу освіти батько (матір) працюючого студента може включити до податкової знижки на навчання з урахуванням п. 166.4 ст. 166 ПКУ лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідними розрахунковими документами (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в яких зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 103.06.03).

Порядок заповнення платниками податків заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів

Згідно п.1 розділу ІІІ наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі – Наказ №557) юридичні особи, самозайняті особи, податкові агенти, контролюючі органи, органи державної влади, органи місцевого самоврядування набувають статусу суб’єкта електронного документообігу з дати укладення Договору про визнання електронних документів (далі - Договір), шляхом приєднання до нього на підставі Заяви про приєднання до Договору, яка направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючого органу за основним місцем обліку платника.

Усі реквізити Заяви про приєднання до Договору обов’язкові для заповнення (п.2 розділу ІІІ Наказ №557).

При заповненні реквізитів Заяви про приєднання до Договору, зазначається:
- дата та номер Заяви про приєднання до Договору;
- дата та номер Договору – реквізити Договору, який оприлюднено відповідно п.3 Наказу №557;
- код за ЄДРПОУ / реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер
паспорта, найменування (або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) для фізичних осіб) платника;
- в особі - прізвище, ім’я та по батькові (далі – ПІБ) керівника (для фізичної особи- підприємця (далі – ФОП) – його ПІБ);

При заповненні реквізитів Заяви про приєднання до Договору, зокрема зазначається:
- що діє на підставі:
для юридичних осіб – вид установчого документу (статут підприємства або інший установчий документ), відомості про яких включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) (із зазначенням дати внесення);
для фізичних осіб – підприємців – зареєстрований як фізична особа – підприємець, про що містяться відомості в ЄДР (із зазначенням дати внесення);
для фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність – закон, на підставі якого особа здійснює незалежну професійну діяльність, про що внесено запис до відповідного реєстру (із зазначенням дати);
- код за ЄДРПОУ та найменування контролюючого органу - код за ЄДРПОУ та найменування контролюючого органу, Договір якого визначений Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим Наказом №557, та розміщений на субсайті офіційного веб-порталу ДФС;
- за адресою – адреса субсайтів офіційного веб-порталу ДФС, за якою оприлюднено Договір про визнання електронних документів;
- е-mail Автора - поштова скринька платника, яка використовується платником для листування з контролюючими органами та повідомляється шляхом внесення адреси електронної пошти до облікових даних автора.

Слід зазначити, що фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються суб’єктами електронного документообігу та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням ЕЦП.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 135.03).

Про граничний термін сплати податкових зобов’язань з рентної плати

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників податків, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України дорівнює календарному місяцю.

Сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

У той же час, платникам рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводної сировини та платникам радіочастотного ресурсу України рекомендуємо сплатити податкові зобов’язання за січень 2018 року до 28 лютого включно.

До уваги посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням https://acskidd.gov.ua/news#192 повідомив наступне.

Повідомляємо, що відповідно до Закону України від 14 жовтня 2014 року №1700-VII «Про запобігання корупції» починаючи з 01 січня до 01 квітня особи зазначені в пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону (далі – суб’єкти декларування), зобов’язані щорічно подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Для подання декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) отриманий для виконання своїх службових обов’язків. Разом з цим, особи, які припинили діяльність пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.

Таким чином, для безперешкодного та комфортного отримання послуг ЕЦП рекомендуємо завчасно звернутися до АЦСК ІДД ДФС.

Додатково повідомляємо, що для початку заповнення вказаної декларації необхідно перейти на веб-портал НАЗК та авторизуватись за допомогою особистого ключа ЕЦП (файл Key-6.dat) та ввести актуальну адресу електронної поштової скриньки (бажано використовувати поштові скриньки доменних зон «ua», «net» або «com»). Детальну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування розміщено на веб-сайті НАЗК.

«Рекомендації при роботі з Єдиним державним реєстром декларацій» та «Рекомендації до чергового етапу електронного декларування» розміщено на веб-сайті НАЗК у розділі «Декларування».

Довідкові служби НАЗК:

Довідка щодо заповнення декларацій: +38 (044) 200-08-29.

Технічна допомога: +38 (044) 200-06-94, support@nazk.gov.ua.

Для всіх платників податку на прибуток установлено єдиний строк подання річної декларації – перше березня

Для податкової декларації з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) рік визначено єдиний строк її подання – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, незалежно від базового звітного (податкового) періоду складання декларації – квартал або рік.

Граничним строком подання декларації з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) 2017 рік - є 1 березня 2018 року.

Форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємств затверджена наказом Міністерством фінансів України від 20.10.2015 № 897.

Крім того, звертаємо увагу, що платники податку на прибуток разом з відповідною податковою декларацією подає фінансову звітність, яка є додатком до податкової декларації.

Зміна строку подання річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств впливає також на строк подання розрахунку частини чистого прибутку (доходу).

Так, п. 3 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138 (далі – Порядок), визначено, що розрахунок частини чистого прибутку (доходу), разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.

Враховуючи викладене вище, граничним строком подання розрахунку частини чистого прибутку (доходу) за звітний 2017 рік є 1 березня 2018 року.

Зазначена інформація викладена у листі ДФС України від 31.01.2018 №2834/7/99-99-15-02-01-17.

До уваги сільгоспвиробників – платників єдиного податку IV групи

Спрощена система IV група – це особлива група, де можуть перебувати тільки сільськогосподарські товаровиробники. При чому тільки юрособи, так як згідно пп. 14.1.235 ПКУ сільськогосподарським товаровиробником вважається юрособа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається: виробництвом сільгосппродукції (групи 1-24 УКТ ЗЕД) та/або розведенням; вирощуванням і виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах); переробкою сільгосппродукції на власних чи орендованих потужностях, у тому числі з власновиробленої сировини на давальницьких умовах, і здійснює операції з її постачання.

Відповідно ПКУ об’єктом оподаткування для аграрних підприємств − платників єдиного податку IV групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебувають у власності сільськогосподарського товаровиробника або надані йому в користування, у т. ч. на умовах оренди.

Базою оподаткування податком для єдинників IV групи - сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого ПКУ (п. 2921.2 ПКУ).

Індекс споживчих цін, що використовується для визначення величини коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) для цілей оподаткування єдиним податком IV групи, застосовується із значенням 100 % не лише за 2015 рік, а і за 2017 рік.

Для перебування на єдиному податку IV групи сільськогосподарським товаровиробникам потрібно:

Не можуть бути платниками єдиного податку IV групи сільськогосподарські товаровиробники (пп. 291.51 ПКУ):
• мати в наявності земельні ділянки сільськогосподарського призначення;
• у яких понад 50 відсотків доходу, отриманого вiд продажу сільськогосподарській продукції власного виробництва тa продуктів її переробки, становить дохід вiд реалізації декоративних рослин (зa винятком зрізаних квітів, вирощених нa угіддях, щo належать сільськогосподарському товаровиробнику нa праві власності aбо надані йому в користування, та продуктів їx переробки), диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра (крім хутрової сировини);
• частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік не повинна бути меншою 75%.(пп. 291.4 ПКУ):
• що провадять діяльність з виробництва підакцизних товарів, крiм виноматеріалів виноградних (коди згідно УКТ ЗEД 2204 29-2204 30), вироблених нa підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, а також крім електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії( за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання);
• які станом на 01 січня базового (звітного) року мають податковий борг, зa винятком безнадійного податкового боргу, щo виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Відповідно до пп. 298.8.1 ПКУ сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:
• загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ);
• звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки;
• розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва;
• відомості (довідку) про наявність земельних ділянок.

Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва є невід’ємною частиною податкової декларації.

У 2018 році платникам єдиного податку IV групи потрібно подавати декларацію з єдиного податку за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 р. №578 із змінами, внесеними наказом Мінфіну від 17.03.2017 р. №369.

Слід підкреслити, що юридична особа - платник єдиного податку подає розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва разом з податковою декларацією платника єдиного податку IV групи та довідкою про наявність земельних ділянок до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок.

Відповідно до пп. 295.9.2 ПКУ платники єдиного податку IV групи сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах:
• у I кварталі - 10%;
• у II кварталі - 10%;
• у III кварталі - 50%;
• у IV кварталі - 30%.

Платники єдиного податку IV групи перераховують в установлений строк загальну суму коштів на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки.

Для платників єдиного податку IV групи ставки податку у 2018 році не змінилися і, як і раніше, встановлюються у відсотках до нормативної грошової оцінки земельної ділянки:
• для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту) – 0,95%;
• для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,57%;
• для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) – 0,57%;
• для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,19%;
• для земель водного фонду – 2,43%;
• для сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту, – 6,33%.

Про умови обрання (переходу) на спрощену систему оподаткування

ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників податків – юридичних осіб – суб’єктів господарювання, які мають намір обрати або перейти на спрощену систему оподаткування третьої групи, що подати заяву за формою, затвердженою наказом Мінфіну України від 20.12.2011 №1675, до контролюючого органу можна не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. Здійснити перехід на спрощену систему оподаткування можна один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснено за умови, що протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, обсяг доходу юридичної особи не перевищує 5 мільйонів гривень. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, затверджений наказом №1675. Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи суб’єкти господарювання (юридичні особи), які здійснюють:
- діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);
- обмін іноземної валюти;
- виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно – мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
- видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напів- дорогоцінного каміння);
- видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;
- діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України «Про страхування», сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами;
- діяльність з управління підприємствами;
- діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);
- діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;
- діяльність з організації, проведення гастрольних заходів.

Крім того, на третій групі не можуть перебувати:
- страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізінгові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом, реєстратори цінних паперів;
- суб’єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відс.;
- представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;
- юридичні особи – нерезиденти;
- платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс – мажорних обставин).

Завчасно перевіряйте своїх контрагентів, щоб не потрапити у податкові ризики

Зараз це нескладно зробити завдяки електронному сервісу «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», що функціонує на офіційному Веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/businesspartner). Щоб впевнитися, що ваш партнер є надійним контрагентом, варто завчасно це перевірити - наголошують у Головному управлінні ДФС у Чернігівській області.

Проте, деякі платники все ж таки спокушаються на співпрацю з сумнівними контрагентами. Про це свідчать матеріали податкових перевірок. Так, фахівці управління аудиту викрили чергову схему ухилення від оподаткування. Учасники цієї незаконної оборудки спромоглися трансформувати податковий кредит від придбання тютюнових виробів в будівельно-монтажні роботи. Як результат, підприємство реального сектору економіки сформувало податковий кредит на суму близько 200 тис. гривень.

Почалося все з укладання угоди на поставку матеріалів та виконання монтажних робіт між двома чернігівськими підприємствами у листопаді 2016 року. Під час перевірки податківці звернули увагу, що у штаті підприємства-постачальника, яке нібито здійснило чималий комплекс робіт, числиться лише один працівник – директор. Податківці встановили, що директор числився на своїй посаді формально та не підписував жодних документів із фінансово-господарської діяльності. Тому, усі первинні документи, договори та податкові декларації з моменту створення підприємства є недійсними, а саме підприємство - фіктивним.

За результатами перевірки підприємству-замовнику, яке співпрацювало з фіктивним підприємством, донараховано податків на суму близько 200 тис. гривень. Не погодившись з даним рішенням, підприємство звернулося до суду.

Слухання по даній справі вже відбулося і Чернігівським окружним адміністративним судом, який розглядав даний позов, винесено рішення про відмову позивачу.

У Головному управлінні роз’яснюють, що постанова Чернігівського окружного адміністративного суду це перший крок проходження процедури оскарження. Платник має право на подальше оскарження. Але, слід врахувати, що суд вже виніс вирок стосовно директора підприємства-замовника, згідно якого його визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення. Судова практика з цього приводу свідчить: факт участі особи, яка підписала первинні документи у діяльності фіктивного підприємства, несумісний із легальною підприємницькою діяльністю. Відповідно, податкові накладні, виписані від імені осіб, які заперечують свою участь у створенні та діяльності контрагентів платника, не можна вважати належно оформленими та підписаними, а тому віднесення відображених у них сум ПДВ до податкового кредиту є безпідставним.

Кожен платник сам вирішує, що йому краще: сплатити донараховані суми чи зануритися у судову тяганину. При цьому важливо розуміти: якщо остаточне судове рішення буде прийнято на користь податкового органу, то підприємство отримає додатковий фінансовий тягар у вигляді пені.

Назад










13 Вересня 2018 15:11

Як Ви думаєте, чи знаєте свої громадянські права?