Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://ichadm.cg.gov.ua/old
back

03 квітня 2018

З початку року платники податків Ічнянщини сплатили більше 58 млн. грн податків

До зведеного бюджету Ічнянщини платники податків сплатили понад 58 млн.грн., що на 6,7 млн.грн. більше ніж в аналогічному періоді минулого року. Із цієї суми до державного бюджету надійшло 23,8 млн.грн. До місцевих бюджетів перераховано 34,2 млн.грн., а це на 6,7 млн.грн. більше, ніж січні-лютому 2017 року. Про це повідомили в Прилуцькій ОДПІ.

Так, у розрізі основних платежів до державного бюджету надійшло податку на додану вартість 10,6 млн. грн., податку на доходи фізичних осіб 7,3 млн.грн. (+1,1 млн. грн.) та військового збору – 2,1 млн.грн., (+ 310,5 тис.грн.).

Основними джерелами наповнення до місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб - 31,2 млн.грн., що на 6,8 млн.грн. більше ніж минулоріч, єдиний податок – 7,2 млн.грн., (+ 2,6 млн.грн.) та 4,3 млн.грн. податку на майно (+ 580,7 тис.грн.).

Також до Пенсійного фонду надійшло 25,5 млн.грн. єдиного внеску, що на 4,8 млн.грн. більше ніж минулоріч.

На Чернігівщині у січні-лютому надходження митних платежів до бюджету перевищили 873 млн. гривень

Протягом перших двох місяців року Чернігівською митницею ДФС перераховано до Державного бюджету понад 873 млн. гривень. У митниці повідомили, що це майже на 140 млн. грн. більше аналогічного періоду минулого року.

Зокрема, забезпечено сплату майже 777 млн. грн. податку на додану вартість, 77 млн. грн. мита, понад 5 млн. грн. акцизного податку, 319 тис. грн. плати за здійснення митних формальностей та 1,7 млн. грн. інших податків.

Додаткові надходження склали понад 12 млн. грн., з них за результатами заходів з контролю митної вартості – понад 11 млн. грн., контролю за визначенням країни походження товарів – майже 367 тис. грн., контролю за класифікацією товарів - 425,5 тис. гривень.

Обсяг оподаткованого імпорту склав: у вартісному виразі – 3,8 млн. грн., у ваговому - 388,8 тис. тон.

Всього за даний період імпорт товарів здійснювали 255 імпортерів, з них 98 суб’єктів з інших регіонів.

У громадян є право на повернення частини сплачених коштів із бюджету

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу громадян, які минулого року отримували заробітну плату і понесли певні витрати, що вони мають право на повернення частини коштів із бюджету, тобто отримати податкову знижку.

Податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку-резидента у зв'язку з придбанням товарів, робіт чи послуг у резидентів-фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у відповідних випадках.

Зокрема, податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, договорами довгострокового страхування життя і недержавного пенсійного забезпечення, витратами на переобладнання машин під біопаливо, відсотками за іпотечним кредитом, тощо.

Для отримання податкової знижки громадянам необхідно до 31 грудня 2018 року включно, подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси декларацію про майновий стан і доходи та відповідні підтверджуючі документи. Зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копії договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання). Більш детальну інформацію та допомогу у заповненні декларації можна отримати у Центрах обслуговування платників, що створені в органах ДФС.

Зауважимо, що податок підлягає поверненню з бюджету протягом 60 календарних днів з дня подання декларації. Скористатись правом на податкову знижку по витраченим у минулому році коштам, можна лише до кінця поточного року. На наступний рік таке право не переноситься.

Суб’єктам господарювання слід оновити інформацію про об’єкти оподаткування

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що юридичні особи та фізичні особи - підприємці зобов’язані інформувати орган ДФС за основним місцем обліку про всі наявні об’єкти оподаткування (п.8.1 ст.8 розділу VIII Порядку обліку платників податків). Об’єкти оподаткування — це будь-яке майно та дії, у зв’язку з якими у суб’єкта господарювання виникає обов’язок зі сплати податків: оренда чи придбання офісного приміщення, магазину, обладнання, транспорту тощо.

Так, наприклад, об’єкт оподаткування з’являється, коли суб’єкт господарювання реєструє РРО або книгу обліку розрахункових операцій на господарську одиницю; прибудовує літню терасу до свого кафе; орендує, купує або переобладнує власне приміщення під спортзал, пекарню, ательє тощо.

Повідомляти орган ДФС треба у випадках, коли об’єкт оподаткування з’являється; змінюється (стає інакшим його тип, найменування, місцезнаходження, стан або вид права на нього); втрачається (стає непридатним до використання, повертається власнику, продається та інше).

Для подання цієї інформації використовують форму 20-ОПП - Повідомлення про об’єкти оподаткування або об'єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність. При цьому слід пам’ятати, що у формі відображають усі об’єкти: як орендовані, так і ті, що перебувають у власності, в користуванні тощо.

Під час подання повідомлення вперше в ньому показують усі об’єкти оподаткування, а надалі — лише нові й ті, за якими відбулися зміни.

У разі якщо у суб’єкта господарювання є об’єкти оподаткування деінде, окрім основного місця обліку, — рухоме чи нерухоме майно, об'єкти, пов’язані зі здійсненням діяльності, відокремлені підрозділи юридичної особи тощо, — за їх адресами такий суб’єкт теж має стати на облік, це будуть неосновні місця обліку (п.63.3 ст.63 ПКУ).

Подається повідомлення ф.20-ОПП упродовж 10 календарних днів після реєстрації, створення/відкриття об’єкта оподаткування (п. 8.4 Порядку обліку платників податків), тобто дати оформлення договору купівлі-продажу, оренди чи іншого документа на право володіння, користування або розпорядження об’єктом.

Якщо відбулися зміни з об’єктами, зазначеними в раніше поданому повідомленні, слід також протягом 10 днів надати форму з новими даними.

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що всім суб’єктам господарювання (юридичним особам, фізичним особам-підприємцям) необхідно або подати вперше, або оновити інформацію про наявні об’єкти оподаткування. Повідомлення 20-ОПП можна надіслати в електронному вигляді або подати в паперовому варіанті — особисто до Центру обслуговування платників чи поштою.

Крім того, повідомляємо, що наказом Міністерства фінансів України від 06.10.2017 року №839 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» внесено зміни до форми 20-ОПП, які набрали чинності з 8 грудня 2017 року.

Ведення касових операцій по-новому

Прилуцька ОДПІ нагадує, що з 5 січня 2018 року набрало чинності Положення про ведення касових операцій у національній валюті, затверджене постановою Національного банку України від 29.12.2017 року №148. Одночасно втратила чинність постанова Правління НБУ «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» від 15.12.2004 р. № 637.

НБУ виклав у новій редакції пункт про обмеження розрахунків готівкою. Відповідно до п.6 розділу ІІ Положення суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:
між собою – у розмірі до 10 000 (десяти тисяч) гривень включно;
з фізичними особами – у розмірі до 50 000 (п’ятдесяти тисяч) гривень включно.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів із поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

У яких випадках громадянин звільняється від обов’язкового подання податкової декларації про майновий стан і доходи

Згідно з п. 179.4 ст. 179 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платники податку звільняються від обов’язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) в таких випадках:
а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:
є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;
перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;
б) в інших випадках, визначених розд. IV ПКУ.

Відповідно до п. 179.2 ст. 179 ПКУ обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним і Декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:
від податкових агентів, які згідно з розд. IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розд. IV ПКУ;
від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до розд. IV ПКУ;
у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 103).

Старовинні світлини, які мають понад 100-річну історію, вкотре намагалися вивезти за кордон через пункт пропуску на Чернігівщині

Старовинні фотографії, друковану продукцію та облігації радянських часів вилучили співробітники Чернігівської митниці ДФС у громадян, які намагалися вивезти дані предмети за межі України.

Фотографії, датовані 1910-30 роками, вивозила за кордон мешканка Харківської області, друковані матеріали (1905-37 років) та облігації радянських часів – громадянин РФ. Порушення виявлені під час здійснення митно-прикордонного контролю у пункті пропуску «Горностаївка-Терюха». В обох випадках громадяни слідували через кордон потягом «Київ-С.Петербург» та виправдовували свої дії необізнаністю.

Отже, митники нагадують, що громадяни, які планують переміщувати через кордон предмети, що можуть мати історичну або культурну цінність, мають завчасно ознайомитись з митними правилами. У разі ж виявлення порушення митних правил, як було і в цих випадках, співробітники митниці складають протокол та вилучають предмети правопорушення. У подальшому долю вилучених предметів вирішує суд.

Ухвала суду є обов’язковою до виконання

Управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу на обов’язковість виконання судових рішень, в тому числі й тих, що стосуються періоду проведення документальних перевірок платників податків призначених судами.

З цього приводу повідомляємо наступне.

Законом України №1797 від 21.12.2016 року « Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», внесено зміни до ст.102 кодексу, а саме пункт 102.1 викладено в такій редакції: 102.1 Контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 днів у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Водночас відповідно до підпункту 78.1.11 пункту 78.1 ст. 78 Кодексу, документальна позапланова перевірка платника податків проводиться у разі отримання судового рішення (ухвала слідчого судді) про призначення такої перевірки.

Судові рішення, які ухвалюються іменем України, є обов’язковими до виконання на всій її території, відповідно ст.124 Конституції України. Разом з тим, на сьогодні досить поширеною є практика призначення судами за ініціативою правоохоронних органів документальних перевірок платників податків за період, що значно перевищує встановлений п.102.1 ст.102 Кодексу термін (наприклад з моменту реєстрації платника по дату винесення ухвали суду).

У такому випадку контролюючий орган зобов’язаний виконати рішення суду та провести документальну перевірку за весь зазначений в судовому рішенні період. При цьому податкові повідомлення-рішення приймаються з урахуванням термінів давності, встановлених п.102.1 ст.102 Кодексу, тобто виключно за 1095 днів.

Затверджено порядок розгляду комісією ДФС документів у разі зупинення реєстрації податкової накладної

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 117 затверджено Порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Постанова набирає чинності через п’ятнадцять днів з дня її опублікування (опублікована в «Урядовому кур'єрі» 07.03.2018 №46). Тобто дата набрання чинності Постанови КМУ №117 - 22 березня 2018 року.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації.

В такому випадку платник ПДВ має право надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Зазначені документи, подаються протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Комісії контролюючих органів складаються:
- з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС),
- комісії центрального рівня (ДФС).

Для платників ПДВ, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації приймається Комісією регіонального рівня.

Рішення приймається протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів. Рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку.

Для платників ПДВ, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації приймається Комісією регіонального рівня та надсилається до комісії центрального рівня.

Рішення приймається протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів. До надсилання до комісії центрального рівня, рішення попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.

Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.

На період тестування окремого Реєстру податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена (протягом місяця з дня набрання чинності Постанови №117), рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації набирають чинності з дня їх прийняття.

Рішення комісій регіонального та центрального рівнів у період функціонування окремого Реєстру податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, в тестовому режимі приймаються та надсилаються платнику податку без реєстрації в такому Реєстрі.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Необхідно дізнатися про суми отриманих власних доходів? Скористуйтеся можливостями Електронного кабінету платника!

В Прилуцькій ОДПІ нагадують, що з початку року триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році.

В умовах сьогодення ви легко можете отримати інформацію про власні нараховані та отримані минулорічні доходи сучасними засобами Інтернет.

З метою оперативного та зручного отримання інформації про власні доходи фізичних осіб, в Електронному кабінеті платника ДФС України функціонують наступні сервіси:
«Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».
Сервіс створено для отримання відомостей про власні доходи виключно в електронному вигляді. Для цього фізичній особі необхідно скористатися електронним цифровим підписом (ЕЦП). В розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит (F13018).

Запит для отримання відомостей про доходи формується фізичними особами – платниками податків для одержання інформації виключно про власні доходи. Оскільки зазначена інформація є конфіденціальною.

В інспекції звертають увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються поквартально, а відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

«Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді».

Фізичні особи у відкритій частині Електронного кабінету платника можуть заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а в розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можуть подати декларацію в електронному вигляді.

Тож, шановні громадяни та платники податків, запрошуємо вас скористатися можливостями Електронного кабінету. А зробити це ви можете швидко та зручно, не виходячи з офісу або власної оселі.

Підляє декларуванню і сума анульованого кредиту

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі - ПКУ). До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо, у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року (ст.164 ПКУ). Тобто у 2017 році - 800 гривень.

При цьому кредитор зобов'язаний поінформувати платника податку - боржника шляхом направлення рекомендованого листа з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору, або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу та включити суму прощеного (анульованого) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було прощено.

Боржник самостійно сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

У разі неповідомлення кредитором боржника про прощення (анулювання) боргу у порядку, визначеному ПКУ, такий кредитор зобов'язаний виконати всі обов'язки податкового агента щодо зазначених доходів.

Щодо нарахування та сплати авансового внеску під час виплати дивідендів

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що згідно із п. 297.4 ст. 297 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) дивіденди, що виплачуються платниками єдиного податку третьої групи (юридичними особами) та четвертої групи власникам корпоративних прав (засновникам таких платників єдиного податку), оподатковуються за правилами, встановленими розділами II та IV ПКУ.

Відповідно до п. п. 57.11.1 п. 57.11.ст. 57 ПКУ при прийнятті рішення щодо виплати дивідендів платник податку на прибуток – емітент корпоративних прав, на які нараховуються дивіденди, проводить зазначені виплати власнику таких корпоративних прав незалежно від того, чи є оподатковуваний прибуток, розрахований за правилами, визначеними ст. 137 ПКУ.

Емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток.

Авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.

З урахуванням змін внесених до ПКУ, які набули чинності з 1 січня 2018 року, обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку за визначеною п. 136.1 ст. 136 ПКУ ставкою не покладається на платників єдиного податку.

Отже, починаючи з 1 січня 2018 року, платниками єдиного податку не здійснюється нарахування та сплата авансового внеску під час виплати дивідендів.

Більш детально про виплати дивідендів у 2018 році за результатами фінансово-господарської діяльності за 2016, 2017 року йдеться у листі ДФС України від 26.03.2018 №8773/7/99-99-15-02-02-17 «Про надання роз’яснення».

До доходу підприємця – отримана безповоротна фінансова допомога

Сума безповоротної фінансової допомоги, надана фізичній особі включається до складу оподатковуваного доходу як дохід у вигляді додаткового блага.

Оскільки надана безповоротна фінансова допомога не є результатом від здійснення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, що проводиться у порядку та за правилами передбаченими законодавством для такої категорії осіб, то така сума допомоги оподатковується за нормами встановленими Податковим кодексом України для оподаткування доходів фізичних осіб як додаткове благо.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок за ставкою, визначеною у ст. 167 ПКУ.

Таким чином, сума отриманої безповоротної фінансової допомоги включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку – фізичної особи та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5 %.