Ічнянська РДА
Анонси

















Назад

З початку року платниками податків Ічнянщини до бюджету сплачено понад 77 млн. гривень

Як повідомили в Прилуцькій ОДПІ за чотири місяці 2018 року платники податків Ічнянщини сплатили до зведеного бюджету 77,5 млн. грн. Це на 9,3 млн.грн. більше у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року.

До державної скарбниці платники перерахували 31,3 млн. грн. Головними складовими податкових надходжень до державного бюджету є надходження податку на додану вартість – 12,9 млн. гривень та податку на доходи фізичних осіб – 9,9 млн. грн. Також значну частку в надходженнях до державної скарбниці займають: рентна плата за користування надрами – 4,4 млн. грн., податок на прибуток – 1,1 млн. грн. та військовий збір – 2,8 млн. гривень.

До місцевої казни надходження склали 46,3 млн. грн., що на 9,3 млн. грн. більше, ніж у січні - квітні 2017 року. Найбільшу частку доходів у місцевому бюджеті займає податок на доходи фізичних осіб, якого протягом зазначеного періоду 2018 року надійшло 28,7 млн. грн

Повідомлення за ф. № 20-ОПП у разі надання в оренду нерухомого майна

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків, затвердженим наказом МФУ від 09.12.2011 № 1588.

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.

Отже, у разі надання в оренду об’єкта нерухомого майна або його частини (окремих кімнат, офісів, квадратних метрів) повідомлення за ф. № 20-ОПП подається до контролюючих органів як власником нерухомого майна – орендодавцем, так і орендарем у порядку та строки, визначені п. 8.3-8.5 розділу VIII Порядку №1588.

Так, повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою N 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Кожному об’єкту оподаткування, що надається в оренду (орендується) присвоюється ідентифікатор, що прийнятий суб’єктом господарювання – орендодавцем (орендарем), а також зазначається фактичний стан об’єкта оподаткування на момент заповнення повідомлення за ф. № 20-ОПП.

У графі 9 «Стан об’єкта оподаткування» повідомлення за ф. № 20-ОПП суб’єкт господарювання (орендодавець) зазначає стан – «здається в оренду», суб’єкт господарювання (орендар) - «орендується».

У разі відсутності найменування таких об’єктів оподаткування, у повідомленні за ф. № 20-ОПП орендодавцем (орендарем) зазначається інвентарний номер об’єкта оподаткування, вказаний у договорі оренди.

Зазначена норма передбачена п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України.

Коли безоплатні путівки на відпочинок, не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб

Прилуцька ОДПІ повідомляє, що з 01.01.2018 року до складу доходів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника належить, зокрема, вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або членів його сім'ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем - платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року. Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Від оподаткування військовим збором звільняються доходи, що не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у п.п. 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 ст. 165 Кодексу.

Отже, з 01.01.2018 р. звільняється від оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором безоплатна або із знижкою (у розмірі такої знижки) путівка на відпочинок, оздоровлення та лікування, яка надається:
- роботодавцем - платником податку на прибуток підприємств,
- платнику податку - працівнику та/або членам його сім'ї першого ступеня споріднення,
- на території України,
- один раз на календарний рік,
- вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року (у 2018 році – 18 615 грн.).

Частиною сьомою ст. 7 Закону України від 08.07.10 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що Перелік видів виплат, на які не нараховується єдиний внесок, затверджується Кабінетом Міністрів України.

До Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок, що затверджено постановою КМУ від 22.12.10 № 1170 не включено вартість вищезазначених путівок.

Отже, вартість зазначених путівок є базою нарахування єдиного внеску.

До внесення змін, путівки, які придбавались для працівника його роботодавцем, вважались додатковим благом відповідно до п.п. 164.2.17 ст. 164 Податкового кодексу та підлягали оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Зазначена норма визначена п.п. 14.1.263 ст. 14; п.п. 165.1.35 ст. 165, п.п. 1.7 п. 16 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України.

Платники Ічнянщини сплатили до місцевого бюджету більше 541 тис гривень податку на нерухомість

«З початку 2018 року платники податків, які перебувають на обліку у Ічнянському відділенні Прилуцької ОДПІ сплатили до місцевого бюджету 541,5 млн. грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з яких 536,5 тис. грн сплатили юридичні особи та 5 тис. грн – фізичні. Це на 269,8 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року», - повідомила заступник начальника – начальник Ічнянського відділення Прилуцької ОДПІ Ірина Євстіфєєва.

Громадяни, які мають нерухомість, що підлягає оподаткуванню, сплачуватимуть цей податок після отримання від органів ДФС повідомлення-рішення про нараховану суму, тобто після 1 липня 2018 року. Сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані не всі фізичні особи, а лише ті, які володіють квартирою або квартирами, житлова площа яких перевищує 60 кв м і будинків більше 120 кв м. У випадку наявності об’єктів різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв м.

Громадяни, у яких житлова нерухомість, зокрема, квартира загальною площею понад 300 кв м або будинок більше 500 кв м, цього року сплатять додатково 25 тис. гривень.

Граничний термін подання декларації з податку на прибуток підприємств за I квартал поточного року – 10 травня 2018 року

Прилуцька ОДПІ нагадує, платники податку на прибуток підприємств, у яких річний дохід, визначений за показниками Звіту про фінансові результати за попередній річний звітний період, перевищує 20 мільйонів гривень подають податкову декларацію з податку на прибуток за відповідні звітні періоди: квартал, півріччя, три квартали та рік, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного кварталу.

Тобто таким платникам податку на прибуток підприємств необхідно подати декларацію за перший квартал 2018 року не пізніше 10 травня 2018 року, а сплатити зобов’язання – не пізніше 18 травня 2018 року.

Декларація з податку на прибуток підприємств подається за формою затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467).

Платниками податку на прибуток разом з відповідною податковою декларацією за календарний квартал, півріччя, три квартали подається квартальна фінансова звітність, складена за національними чи міжнародними стандартами, яка включає: баланс та звіт про фінансові результати.

Які санкції передбачено за відсутність обов’язкового реквізиту в чеку

Прилуцька ОДПІ нагадує: У разі відсутності в документі хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий (п. 3 розд. IПоложення № 13). Це ж стосується такого обов’язкового реквізитe як акцизний податок.

Пунктом 1 ст. 17 Закону № 265 передбачено, що до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за порушення вимог Закону № 265, за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
- у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання:
- вчинене вперше - 1 гривня;
- за кожне наступне вчинене порушення - 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

Також за порушення вимог Закону № 265 посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності (ст. 26 Закону № 265). Відповідно до ст. 155 прим. 1 КУпАП, до осіб, які здійснюють розрахункові операції з порушенням встановленого законом порядку проведення розрахунків, застосовується штраф в розмірі від 2 до 5 НМДГ та на посадових осіб - від 5 до 10 НМДГ.

Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 5 до 10 НМДГ і на посадових осіб - від 10 до 20 НМДГ.

Трансфертне ціноутворення: змінено перелік держав щодо визнання операцій контрольованими

У Прилуцькій ОДП звернули увагу. 07 березня 2018 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року № 108 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1045».

Цією постановою з переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1045, виключено держави Грузія, Республіка Естонія, Латвійська Республіка, Республіка Мальта та Угорщина.

Нагадаємо: відповідно до п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:
річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Отже, у разі здійснення в 2018 році господарських операцій з нерезидентами, зареєстрованими у Грузії, Республіці Естонія, Латвійській Республіці, Республіці Мальта чи в Угорщині, за відсутності інших критеріїв, визначених у підпунктах «а», «б», «г», «ґ» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, вони будуть визнаватися контрольованими у разі одночасного виконання вищезазначених умов.

Якщо з урахуванням вартісних критеріїв, визначених у п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, господарські операції з придбання товарів (робіт, послуг) у нерезидентів, зареєстрованих у Грузії, Республіці Естонія, Латвійській Республіці, Республіці Мальта або в Угорщині, здійснені в період з 01.01.2018 по 06.03.2018, не визнаються контрольованими, платники податків мають збільшити фінансовий результат за підсумками І кварталу 2018 року на суму 30 відс. вартості таких товарів (робіт, послуг).

З цим роз’ясненням детальніше можна ознайомитися у листі ДФСУ від 02.05.2018 № 12908/7/99-99-15-02-01-17.

З 1 липня 2018 року запроваджуються нові марки акцизного податку для тютюнових виробів (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок)

Кабінет Міністрів України затвердив нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок) своєю постановою від 04.04.2018 №257 «Деякі питання маркування тютюнових виробів». Постанова набрала чинності з дня її опублікування в газеті «Урядовий кур'єр» від 13.04.2018 N 71 (крім пп. 2 і 3 пункту 1, пункту 3 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 1 липня 2018 року). Марки акцизного податку нового зразка запроваджуються з 1 липня 2018 року.

Державній фіскальній службі України доручено забезпечити виготовлення до 25 червня 2018 року марок акцизного податку нового зразка для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок), а також їх продаж в установленому порядку.

Подання повідомлення про прийняття працівника на роботу

Прилуцька ОДПІ нагадує, що до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа повинна подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

Тобто обов’язок з подання повідомлення поширюється виключно на трудові відносини (коли з працівником укладається трудовий договір).Форма повідомлення про прийняття працівника на роботу затверджена постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413.

Подати таке повідомлення слід до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше, ніж із п'ятьма особами.

Про особливості формування податкового кредиту

У зв’язку із змінами до Податкового кодексу, які вступили у дію з 01 січня 2018 року, платники податку можуть включити до складу податкового кредиту у податковій звітності з ПДВ за грудень 2017 року або за будь-який наступний звітний (податковий) період протягом 1095 календарних днів з дати складення ПН/РК, суми ПДВ зазначені у ПН/РК, реєстрацію яких у ЄРПН було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу та які відповідно до пункту 571 підрозділу 2розділу XX "Перехідні положення" Кодексу були зареєстровані у ЄРПН 2 січня 2018 року.

Нагадаймо, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу в редакції, чинній до 31.12.2017, реєстрація ПН/РК в ЄРПН могла бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 Кодексу.

Згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Кодексу в редакції, чинній до 31.12.2017, та пунктом 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, ПН/РК, реєстрацію яких в ЄРПН було зупинено, реєструються у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної ПН/РК в ЄРПН (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

Відповідно до підпункту 2 пункту 31 Закону № 2245 змінено редакцію пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Згідно з такими змінами реєстрація ПН/РК в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 1 пункту 56 Закону № 2245 розділ XX "Перехідні положення" Кодексу доповнено пунктом 571, згідно з яким ПН/РК, реєстрацію яких у ЄРПН зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, реєструються з урахуванням вимог пунктів 2001.3 та 2001.9 статті 2001 та пункту 201.10 статті 201 Кодексу не пізніше 2 січня 2018 року, крім:
ПН/РК, щодо яких станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
ПН/РК, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації ПН/РК у ЄРПН, по яких станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.

ПН/РК, реєстрацію яких у ЄРПН зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу з 1 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 2245-VІІІ та щодо яких платником податку після 1 грудня 2017 року подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу, реєструються у ЄРПН у порядку, що діяв до набрання чинності Законом № 2245 щодо зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН. У разі якщо протягом п’яти робочих днів з дня подання пояснень і копій документів не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або про відмову у реєстрації ПН/РК, реєстрація таких ПН/РК здійснюється на наступний робочий день за днем закінчення строку розгляду пояснень і копій документів платника податку.

Дія абзацу третього пункту 201.10 статті 201 Кодексу зупиняється до дня набрання чинності порядком, затвердженим відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Лист ДФС України від 03.03.2018р. №6443/7/99-99-15-03-02-17 (http://sfs.gov.ua/…/podatkove-zakonoda…/listi-dps/72856.html)

Сільгоспвиробники, у яких дохід за 2017 рік більше 20 млн. грн., не пізніше 10 травня 2018 року повинні подати декларацію з податку на прибуток за І квартал 2018 року

З 01 січня 2017 року ст. 209 Податкового кодексу, яка регламентувала дію спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, втратила чинність.

Отже, з 01.01.2017 для цілей оподаткування податком на прибуток не визначено поняття "сільськогосподарська продукція" і виробники сільськогосподарської продукції визначають звітні (податкові) періоди за загальними правилами, передбаченими для платників податку на прибуток.

Виробники сільськогосподарської продукції, які застосовували річний податковий (звітний) період з 01.07.2016 до 30.06.2017, і річний дохід яких від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений у фінансовій звітності за 2016 рік, перевищував 20 млн. грн.., починаючи з 01.07.2017 застосовують звітні (податкові) періоди - календарні три квартали та рік.

Якщо річний дохід таких платників від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) за 2016 рік не перевищив 20 млн. грн., то такі платники обчислюють та надають звітність з податку на прибуток за "річний період" з 01.07.2017 до 31.12.2017.

Платники податку (у тому числі виробники сільськогосподарської продукції), у яких дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений у фінансовій звітності за 2017 рік, перевищує 20 млн. грн. у 2018 році мають подати Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за звітні податкові періоди - квартал, півріччя, три квартали, рік.

Тобто виробники сільськогосподарської продукції, у яких дохід від будь-якої діяльності за 2017 рік перевищував 20 млн. грн., повинні не пізніше 10 травня 2018 року подати декларацію з податку на прибуток за І квартал 2018 року.

Строк сплати податку на прибуток за І квартал закінчується 18 травня 2018 року.

Зазначена норма визначена п. 137.5 ст. 137, пп. 4 п. 2 розділу XIX Податкового кодексу та роз’яснена листом ДФС України від 20.02.2018 р. N 697/6/99-99-15-02-02-15/ІПК.

Платники податків для отримання інформаційних послуг можуть звертатись до Контакт - центру ДФС

Контакт-центр ДФС надає фізичним та юридичним особам інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, а також щодо роботи Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС.

Контакт-центр ДФС функціонує за єдиним багатоканальним номером телефону 0 800 501 007 та електронною адресою поштової скриньки idd@sfs.gov.ua (для отримання інформаційно-довідкових послуг без використання електронного цифрового підпису).

Надання інформаційно-довідкових послуг здійснюється з 8 год. 00 хв. до 20 год. 00 хв. (крім вихідних та святкових днів).

Вартість послуг Контакт-центру зі стаціонарних телефонів безкоштовна, з мобільних телефонів оплата дзвінків здійснюється за тарифами оператора мобільного зв'язку (або за наявним механізмом саll-bасk - вартість послуг безкоштовна).

Відповіді надаються за вибором особи: телефоном, факсом, електронною поштою.

Контакт-центр приймає звернення від фізичних та юридичних осіб на сервіс «Пульс» ДФС України щодо неправомірних дій або бездіяльності, можливих корупційних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її та територіальних органів.

Таку інформацію заявники можуть надати за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачінапрямок «4», та на електронну адресу: idd@sfs.gov.ua.

Про застосування коефіцієнту рентабельності при обчисленні податкових зобов’язань з рентної плати

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу на те, що розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається як сума витрат, обчислених згідно з пп. 252.11 - 252.15 ст. 252 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та прибутку як алгебраїчного добутку вказаних витрат та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, обчисленого у матеріалах геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (п. 252.16 ст. 252 Кодексу).

У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі - облікова ставка). У першому кварталі 2018 року діяли три облікові ставки: 14,5 відс., 16,0 відс.,17 відс., затверджені рішеннями Правління Національного банку України від 14.12.2017 № 793-рш, від 25.01.2018 № 43-рш та від 01.03.2018 №133-рш відповідно. Таким чином середньозважена облікова ставка за І квартал 2018 року становить 15,92 відсотки.

Отже, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов'язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за перший квартал 2018 року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 47,76 відс. - трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки Національного банку України.

Більш детально про особливості адміністрування у 2018 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин викладено у листі Державної фіскальної служби України від 17.04.2018 №11457/7/99-99-12-03-04-17 «Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за обліковою ставкою Національного банку України».

Про ставки рентної плати за спеціальне використання води у 2018 році

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу на те, що відповідно до п. 110 Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797 - VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» з 01.01.2018 до п.255 ст.255 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) внесено зміни в частині визначення кола платників рентної плати, а саме: обов'язок платника з рентної плати за спеціальне використання води покладено на суб'єктів господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.

Нагадаємо, що первинні водокористувачі - це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.

Так, з 2018 року вторинні водокористувачі не є платниками рентної плати за спеціальне використання води. Вторинні водокористувачі, які отримують воду згідно договору на поставку води та були платниками рентної плати за спеціальне використання води, востаннє визначали податкові зобов'язання за IV квартал 2017 року.

За наступні податкові періоди вторинні водокористувачі не подають декларації разом з Додатком 5. При цьому, заява про виключення з переліку платників рентної плати за спеціальне використання води до контролюючих органів не подається.

Щодо ставок рентної плати за спеціальне використання води (далі - Рентна плата) у 2018 році, то Законом України від 07 грудня 2017 року №2245-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» внесено зміни до Кодексу, а саме до ст. 255 Кодексу та збільшено на 16,8 відс. (порівняно з діючими у 2017 році) ставки Рентної плати, які застосовуються при обчисленні податкових зобов'язань з Рентної плати за результатами господарської діяльності у 2018 році.

Для платників Рентної плати, що звітують по Чернігівській області, ставки встановлено у таких розмірах:

Підпункт 255.5.1. п.255.5 ст. 255 Кодексу - за спеціальне використання поверхневих вод:
Басейни річок, включаючи притоки всіх порядків Ставка рентної плати, гривень за 100 куб. метрів
Дніпра на північ від м. Києва (Прип'яті та Десни), включаючи м. Київ 58,17
Інших водних об'єктів 63,97

Підпункт 255.5.2 п.255.5 ст. 255 Кодексу - за спеціальне використання підземних вод:
Найменування регіону Ставка рентної плати, гривень за 100 куб. метрів
Городнянський, Корюківський, Ічнянський, Сосницький, Сновський, Талалаївський райони 87,21
інші адміністративно-територіальні одиниці області 68,19

Підпункт 255.5.6 п. 255.5 ст. 255 Кодексу - за воду, що входить виключно до складу напоїв: 55,21 гривні за 1 куб. метр поверхневої води; 64,39 гривні за 1 куб. метр підземної води.

Назад










Як Ви думаєте, чи знаєте свої громадянські права?