Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://ichadm.cg.gov.ua/old
back

19 червня 2018

З 2 липня 2018 року діятимуть нові рахунки для сплати податків і зборів

Звертаємо увагу платників податків, що у зв’язку із запровадженням Державною казначейською службою України централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів, рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів будуть відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

Таким чином, починаючи з 2 липня 2018 року змінюються реквізити бюджетних рахунків для сплати податків і зборів. Відповідну інформацію можна отримати у Центрах обслуговування платників, в органах ДФС, на субсайті Територіальних органів ДФС у Чернігівській області у рубриці «Бюджетні рахунки» http://ch.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ , а також на офіційних Веб-сторінках головних управлінь Державної казначейської служби України.

Одночасно нагадуємо про дотримання вимог наказу Міністерства фінансів України від 12.08.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» при заповненні поля призначення платежу. Адже це впливає на своєчасність та повноту зарахування сплачених сум на інтегровані картки платників та дозволяє уникнути неправомірного боргу та штрафних санкцій.

Платники земельного податку Ічнянщини спрямували до місцевих бюджетів понад 7 мільйона гривень

Землекористувачі та власники землі Ічнянщини упродовж січня-травня 2018 року сплатили до місцевих бюджетів більш ніж 7,3 мільйона.

Як відзначила заступник начальника – начальник Ічнянського відділення Прилуцької ОДПІ Ірина Євстіфєєва, юридичні особи-платники земельного податку збагатили казну на 7,1 мільйона грн., фізичні особи – 182,3 тис. гривень.

Посадовець нагадала, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, а також площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Також звернула увагу, що з 17.07.2018 набирає чинності наказ Мінагрополітики та продовольства України від 27.03.2018 № 162, яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений Наказом Мінагрополітики та продовольства України від 25.11.2016 № 489.

Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру та у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) при розрахунку її нормативної грошової оцінки застосовується із значенням 3,0.

Таким чином, платники, які мають земельні ділянки, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру та у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, повинні подати до контролюючих органів уточнюючі податкові декларації за II півріччя 2018 року з новою довідкою (витягом) про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка видана з врахуванням вимог Порядку з 17.07.2018, як це передбачено ст. 286 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки підприємству доведеться сплатити близько 1 мільйона податку на прибуток

Працівниками фіскальної служби області встановлено факти заниження податку на прибуток одним із підприємств області, шляхом не відображення у складі доходу суми безнадійної кредиторської заборгованості.

Під час документальної перевірки, при дослідженні джерела та терміну виникнення заборгованості, правильності відображення в обліку підприємства, встановлено, що дана заборгованість є безнадійною, тобто строк позовної давності по якій минув.

Згідно норм Податкового кодексу України, така заборгованість підлягає відображенню у складі доходів податкової декларації з податку на прибуток. Проте, платник недотримався законодавчих норм, в результаті чого було занижено податок на прибуток.

Дане порушення було задокументовано в акті перевірки, а підприємству донараховано до сплати податку на прибуток на загальну суму близько 1 млн гривень.

Правомірність винесених за результатами перевірки податкових повідомлень-рішень ГУ ДФС у Чернігівській області підтверджено Верховним судом.

Чернігівські митники затримали елітний автомобіль за підозрою у підробці документів

У пункті пропуску «Сеньківка» співробітники митниці затримали автомобіль «TOYOTA RAV4 HYBRID», який намагалися вивезти з України за підробленими документами.

За кермом автомобіля знаходився 35-річний наш співвітчизник. При перетині кордону він скерував автомобіль на смугу спрощеного контролю. Проте, після аналізу наданих до митного контролю документів, митники запропонували громадянину перемістити автомобіль на смугу «червоного коридору» для проведення поглибленого контролю. Підозру викликали документи на авто. Перевірку здійснювали з використанням даних «Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів». Першочергово встановили, що бланк доручення на право розпорядження та керування транспортним засобом - фіктивний. Тобто, згідно офіційних даних бланк з таким номером був витрачений набагато раніше дати видачі доручення.

При подальшій перевірці митники виявили й інші важливі нюанси. За допомогою митних баз даних встановили, що даний автомобіль вже проходив митне оформлення минулого року у Київській митниці ДФС. Це допомогло викрити різниці у номері двигуна. Тобто, викарбуваний на двигуні номер не відповідав серійному номеру, вказаному у документах, та не комплектувався заводом виробником. Ймовірно номер на двигуні «перебитий» з якоюсь протизаконною метою…

Митниками складено протокол про порушення митних правил (ч.1 ст. 483 Митного кодексу України). Автомобіль, вартість якого за попередньою оцінкою може сягати близько півмільйона гривень, затриманий до рішення суду.

До уваги суб’єктів господарювання у сфері зовнішньо-економічної діяльності

За інформацією відділу контролю фінансових операцій управління аудиту Головного управління ДФС у Чернігівській області протягом січня-травня 2018 року проведено 55 документальних перевірок у сфері ЗЕД.

За результатами перевірок суб’єктів господарювання – юридичних осіб, які порушили вимоги валютного законодавства, донараховано пеню в сумі понад 18 млн грн що більш як на 16 млн грн перевищує відповідний період минулого року.

Звертає увагу той факт, що не дивлячись на те, що НБУ продовжив строк повернення валютної виручки до 180 днів, кількість СГД що мають дебіторську заборгованість у сфері зовнішньоекономічної діяльності зросла з 92 на 01.01.2018 року до 99 на 01.06.2018 року. При цьому сума такої заборгованості зросла з 5,3 млн дол США до 6,3 млн дол США відповідно.

ГУ ДФС у Чернігівській області звертається до платників податків, що здійснюють свою діяльність у сфері ЗЕД, з проханням про більш ретельний вибір контрагентів-нерезидентів, відповідальний підхід до текстів експортно-імпортних контрактів та своєчасне звернення до відповідних інституцій у разі порушення взятих на себе зобов’язань.

Не зволікайте щодо зміни реєстраційних даних!

Прилуцька ОДПІ нагадує, що відповідно до вимог ст.70 Податкового кодексу України громадяни у разі зміни місця проживання зобов’язані протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних актуальних даних в Державний реєстр фізичних осіб - платників податків. Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб податкові повідомлення – рішення про нараховану суму земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку обов’язково надійдуть у визначений законом термін до адресата.

У протилежному випадку громадянин може не отримати повідомлення від органу ДФС про нараховані суми податкових платежів, а відтак своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати зазначених податків.

Щоб не потрапити у перелік податкових боржників кожному громадянину, котрий змінює свої реєстраційні дані, зокрема прізвище, ім’я, по батькові або місце проживання (реєстрації), варто невідкладно подати заяву за формою 5-ДР за місцем нової реєстрації (проживання).

На допомогу армії платники податків Чернігівщини спрямували понад 117 мільйонів гривень

Протягом січня – травня поточного року для потреб національної армії платниками Чернігівщини сплачено більше 117 млн грн військового збору. В порівнянні з минулим роком надходження зросли на 24 млн грн, або на 25,8 відсотків.

Зазначимо, що військовий збір був введений в Україні як додаткове джерело фінансування і підтримки боєздатності української армії, яка виконує завдання у зоні проведення АТО. Ставка збору становить 1,5 відс доходів, що підлягають оподаткуванню.

Отже, громадяни, які отримують легальні доходи, долучаються до фінансової підтримки українського війська.

Чернігівська митниця ДФС: кількість митних оформлень зросла на 6 відсотків

Протягом 5 місяців працівники Чернігівської митниці ДФС оформили понад 27 тисяч митних декларацій, у тому числі більше 11 тисяч – у режимі імпорту, понад 7 тисяч - експорту та близько 9 тисяч - транзиту.

У Чернігівській митниці ДФС повідомили, що це на 6 відсотків перевищує аналогічний показник минулого року. При цьому митницею забезпечено майже стовідсоткове оформлення декларацій в електронному вигляді.

Загальний зовнішньоторговельний баланс експортно-імпортних операцій Чернігівської області (за фактурною вартістю товарів) з початку року складає майже 13,6 млрд. грн., з них: експорт - понад 4 млрд. грн. та імпорт - понад 9 млрд. грн. За вартісними показниками це на 9 відсотків менше, а за ваговими на 0,4 відсотки більше ніж за відповідний період минулого року.

Спостерігається зменшення обсягів імпортних операцій на 15 відсотків за вартісними показниками та на 1 відсоток за ваговими. Але, водночас, зберігається тенденція до збільшення обсягів експорту: за вартісними та ваговими показниками на 9 відсотків.

У митниці зазначили, що протягом січня-травня серед імпортованих товарів переважали міндобрива, вугілля, тютюн, обладнання для тютюнової промисловості, трактори та пиво. Основу експорту товарів склали: шпалери, сигарети з фільтром, заготовки верхньої частини взуття, пиломатеріал, багатожильний провід, система сухого шлакозоловидалення та кукурудза.

На Чернігівщині надходження від сплати єдиного внеску склали близько 1,6 млрд грн.

Від платників області за 5 місяців поточного року надійшло майже 1,6 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 357 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Від юридичних осіб надійшло майже 89 відсотків загальної суми надходжень єдиного внеску, що становить близько 1,4 млрд гривень. У тому числі бюджетними установами перераховано 734 млн гривень.

Фізичними особами сплачено 178 млн грн або понад 11 відсотків.

За порушення законодавства по нарахуванню та сплаті єдиного внеску до адміністративної відповідальності притягнуто 40 посадових осіб на суму майже 22 тис грн та застосовано понад 4 млн грн фінансових санкцій.

На Чернігівщині з незаконного обігу вилучено 3200 літрів спирту сумнівної якості

Співробітники податкової міліції Головного управління ДФС у Чернігівській області у взаємодії з співробітниками Ніжинського ВП ГУНП в Чернігівській області вилучили з незаконного обігу партію спирту сумнівної якості та походження.

Заходи здійснювались у рамках проведення операції «Акциз-2018» з метою запобігання тіньовому виробництву та обігу підакцизних товарів.

Небезпечну продукцію виявили на автомобільній трасі Кіпті-Глухів, в районі с. Вертіївка Ніжинського району.

Транспортування не облікованого спирту, призначеного для незаконного виготовлення алкогольних напоїв, здійснювалось вантажним мікроавтобусом «Мерседес Спринтер».

Під час обшуку у вантажному відсіку даного автомобіля виявлено 14 пластикових бочок об’ємом по 230-250 літрів, заповнених прозорою рідиною з характерним запахом спирту.

З незаконного обігу вилучено 3200 літрів спирту орієнтовною вартістю 800 тис гривень.

На даний час тривають заходи по встановленню власника підакцизної продукції та каналів її постачання на територію України.

Щодо необхідності маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів

ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу суб’єктів господарювання, що у разі виробництва алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов’язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів. Марки акцизного податку для вироблених в Україні алкогольних напоїв і тютюнових виробів відрізняються від марок для ввезених на митну територію України алкогольних напоїв і тютюнових виробів дизайном та кольором.

Маркування здійснюється усіх алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об’ємних одиниць, а алкогольні напої до 8,5 відсотка об’ємних одиниць маркуванню не підлягають.

Необхідність маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, передбачена Податковим кодексом України, а також нормами Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями.

Податкова знижка на навчання: важливо правильно заповнити платіжні документи

Пояснюють фахівці управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області: договір з навчальним закладом укладено з батьком студента, а квитанцію на оплату за навчання оформлено на студента, який не працює. Чи має право батько на податкову знижку в такому випадку?

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначено ст. 166 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами госпо¬дарювання, — це документально підтверджена сума (вартість) ви¬трат платника податку — резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів — фізичних або юридичних осіб протя¬гом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками тако¬го звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом (пп. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Відповідно до пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 Кодексу підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням кон¬кретних сум відображаються платником податку у річній податко¬вій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Тобто платники податку мають право на отримання знижки за навчання, яке оплачено ними у 2017 р., за результатами річної податкової декларації за звітний 2017 р., поданої до 31.12.2018 р.

З 01.01.2017 р. набрав чинності Закон України від 21.12.2016 р. №1797- VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесено змі¬ни до пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Кодексу та визначе¬но, що платник податку має право включити до податкової зниж¬ки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року ви¬трати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на ко¬ристь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних за¬кладів, для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення. Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV Кодексу вважаються її бать¬ки, чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). При цьому до податкової знижки включа¬ються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витра¬ти, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними че¬ками, прибутковими касовими ордерами, ко¬піями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отриму¬вача). При цьому у зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вар¬тість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Кодексу).

Відповідно до Закону України від 05.04.2001 р. № 2346- ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» (далі- Закон № 2346) платник — це особа, з рахунку якої ініціюється переказ коштів або яка ініціює переказ шляхом по¬дання/формування документа на переказ готівки разом із відповідною сумою коштів.

Суб'єктами правових відносин, що виника¬ють при здійсненні переказу коштів, є учас¬ники, користувачі (платники, отримувачі) платіжних систем (ст. 5 Закону № 2346). От¬же, якщо в документах на переказ коштів у даних платника зазначено дані дитини, то вона є ініціатором переказу коштів.

Таким чином, незалежно від того, працює чи ні дитина, яка за даними документів на переказ коштів здійснювала витрати на навчання, батьки такої дитини не мають права на податкову знижку.

У зв’язку з вищенаведеним ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу батьків студентів на правильність оформлення платіжних та розрахункових документів при здійсненні оплати сум коштів за навчання на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів.

Визначення об'єкта оподаткування та податкових зобов'язань з рентної плати за спеціальне використання води

Порядок визначення основних елементів та обчислення податкових зобов'язань з Рентної плати за спеціальне використання води (далі-Рентної плати), встановлений ст. 255 Кодексу, передбачає, що Рентна плата не справляється за обсяги води, що використовуються визначеними у п. 255.4 ст. 255 Кодексу споживачами.

Разом з тим в умовах дії єдиного тарифу централізованого водопостачання, встановленого згідно з Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою НКРЕКП від 10.03.2016 № 302, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.04.2016 за № 593/28723 (далі - Порядок, Тариф), не передбачено процедури обліку обсягів постачання води за різною собівартістю («з» або «без» урахування Рентної плати). До затвердження окремих тарифів забезпеченню ефективного податкового адміністрування може сприяти застосування процедури визначення основних елементів та обчислення податкових зобов'язань з Рентної плати шляхом складання для кожного водного об'єкта трьох додатків 5 до звітної податкової декларації з Рентної плати за: обсяги води, які за результатами комерційного обліку комунальних послуг з водопостачання надані для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб споживачам, які не є суб'єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, але належать до споживачів, визначених у п.п. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу (далі - Задоволення питних потреб), податкові зобов'язання з Рентної плати декларуються із зазначенням у додатку 5 до Декларації:
обсягів, що у звітному (податковому) періоді постачені для Задоволення питних потреб- рядок 8, оскільки податкове зобов'язання (р. 11) не виникає, то для цілей функціонування алгоритму контролю у р. 10.2 зазначається величина «0» (нуль);
обсяги води, які відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, що задекларовані водокористувачами при затвердженні Тарифу та визнані такими, що використовуються первинними водокористувачами на власні технологічні потреби, включаючи втрати та витрати для забезпечення провадження господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-комунальних послуг (далі - Власні технологічні потреби), податкові зобов'язання з Рентної плати декларуються із зазначенням у додатку 5 до Декларації:
обсягів, що у звітному (податковому) періоді використані для Власних технологічних потреб - рядок 8, коефіцієнта 0,3 - рядок 10.2 (відповідно до п. 255.7 ст. 255 Кодексу та Порядку обчислення Тарифу), ставки Рентної плати для відповідного водного об'єкта - рядок 9;
обсяги води, що постачено споживачам, які згідно з Порядком не є суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення та не належать до споживачів, визначених у п.п. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу (далі - Потреби вторинних споживачів), податкові зобов’язання з Рентної плати декларуються із зазначенням у додатку 5 до Декларації:
обсягів, що у звітному (податковому) періоді постачені для Потреб вторинних споживачів-рядок 8, оскільки податкове зобов'язання (р. 11) обчислюється за ставкою визначеною Кодексом, то для цілей функціонування алгоритму контролю у р. 10.2 зазначається величина «1» (один), ставки Рентної плати для відповідного водного об'єкта - рядок 9.

Підстава: Лист Державної фіскальної служби України від 08.05.2018 №1388/4/99-99-12-02-03-13.

Спільна робота міських органів влади та фіскальної служби - запорука поповнення місцевого бюджету!

За інформацією управління аудиту Головного управління ДФС у Чернігівській області за результатами проведеної позапланової перевірки одного із суб’єктів господарювання Чернігівської області встановлено заниження платником податків податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, майже на 1 млн грн, який підлягає перерахуванню до місцевого бюджету.

Так, в ході проведення перевірки було встановлено, що на підставі оформленого права власності суб’єкт господарювання володіє об’єктами нежитлової нерухомості загальною площею понад 40 тис кв.м, що підлягають оподаткуванню податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (ст. 266 Податкового кодексу України). За перевіряємий період основним видом діяльності платника податків було надання в оренду зазначеного нерухомого майна іншому суб’єкту господарювання.

Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Рішенням відповідної міської ради за місцем обліку платника податків встановлено єдину ставку податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки для об'єктів нежитлової нерухомості, які надаються в оренду - 1 відсоток від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м бази оподаткування.

В свою чергу, платником було проведено розрахунок податку із застосуванням інших ставок, а саме: 0,1 відсотка - для гаражів та критих автомобільних стоянок та 0,375 відсотка - для інших будівель (незважаючи на те, що зазначене нерухоме майно здається в оренду єдиним майновим комплексом), що привело до заниження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та недоотримання місцевим бюджетом відповідних коштів.

Не пізніше 1 липня органи місцевого самоврядування повинні надіслати ДФС копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та зборів

Відповідно пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів, нагадують в Прилуцькій ОДПІ. При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначені статтею 7 Кодексу.

Згідно підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Контролюючі органи не пізніше 10 липня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях.

Підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Кодексу передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Згідно з підпунктом 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу у разі, якщо сільська, селищна, міська рада або рада об'єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

В Прилуцькій ОДПІ звертають увагу керівників органів місцевого самоврядування, що постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», затверджені форма типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та форма типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Виходячи з цього копії прийнятих рішень щодо ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, або змін на 2019 рік необхідно надавати згідно типових форм.

Постанова Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

Уряд ухвалив проекти постанов щодо спрощення використання РРО

13.06.2018 р. Кабінетом Міністрів України прийнято два проекти постанов, які дадуть можливість запровадити інноваційні підходи у сфері РРО.

Використання касових апаратів (РРО) є важливою умовою для детінізації економіки, легалізації фактично отриманих доходів, сплати податків до бюджету, збільшення податкових надходжень. Наразі процес реєстрації РРО займає час і коштує гроші для підприємців. Мінфін України напрацював рішення, які спрощують використання касових апаратів (РРО), та ініціює пілотний проект реєстрації й експлуатації новітніх моделей.

Зокрема, проектом постанови «Про проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей, призначених для реєстрації розрахункових операцій» передбачено вивчення та дослідження новітніх моделей програмно-технічних засобів для здійснення розрахункових операцій.

Після завершення пілотного проекту буде прийнято рішення щодо доцільності впровадження таких моделей у промислову експлуатацію та подальшого застосування підприємцями поряд з традиційними моделями РРО. Тому для реєстрації розрахунків можна буде використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації замість традиційних касових апаратів.

Крім того, проектом постанови «Про внесення змін до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій» (зміни до постанови № 601) передбачено:
запровадження механізму обміну інформацією в електронному вигляді при введенні в експлуатацію, технічному обслуговуванні та ремонті РРО через центри сервісного обслуговування;
удосконалення порядку технічного обслуговування та ремонту РРО, що створить передумови для врегулювання взаємовідносин між суб’єктами господарювання і центрами сервісного обслуговування в частині періодичності та умов виконання робіт з технічного обслуговування і ремонту РРО;
удосконалення процесу обміну інформацією між територіальними органами ДФС і центрами сервісного обслуговування при введенні РРО в експлуатацію та подальшому їх обслуговуванні.

Це дасть можливість:
скоротити обсяг тіньового обігу товарів;спростити використання касових апаратів (РРО) ;заощадити час та кошти для підприємців на використання РРО;демонополізувати ринок РРО.

«Два акти щодо спрощення ведення касових апаратів, які ми сьогодні розглянули, насамперед зацікавлять тих, хто займається бізнесом і своєю діяльністю наповнює державну скарбницю України, а також робить важливий внесок у розвиток нашого ВВП. Ми пропонуємо суттєво спростити систему реєстрації. Також ми хочемо залучити інновації, які є ключовим пріоритетом нашого уряду», — зазначила в.о. міністра фінасів О. Маркарова.

Такі ініціативи є частиною проекту Мінфіну України «Податки Просто». Мета — консолідувати сили у пошуку рішень, спрямованих на поліпшення процедур адміністрування податків.

Прес – служба ДФС України