Ічнянська РДА
Анонси

















Назад

За перше півріччя 2018 року від платників Ічнянщини надійшло до бюджетів усіх рівнів більше 115 млн гривень

Протягом січня - червня поточного року від платників податків, які знаходяться на обліку в Ічнянському відділенні Прилуцькій ОДПІ, надійшло до бюджетів усіх рівнів 115,2 млн. грн., що на 14,6 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2017 року. Про це проінформувала заступник начальника - начальник ічнянського відділення Прилуцької ОДПІ Ірина Євстіфєєва.

Так, до державного бюджету протягом шести місяців ц.р. мобілізовано 43,1 млн. грн.

До місцевих бюджетів надійшло 72,2 млн. грн. Це на 14,6 млн. грн. більше фактичних надходжень шести місяців 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 56,9 млн. грн. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 11,9 млн. грн.

Витрати ФОП на загальній системі: пально-мастильні матеріали

У Прилуцькій ОДПІ розповіли. Фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування має право включити до складу витрат вартість використаних пально-мастильних матеріалів. ФОП відображає ці витрати після одержання доходу, який безпосередньо пов’язаний з понесеними витратами від здійснення підприємницької діяльності, на підставі документально підтверджених первинних документів. Такими документами, зокрема, є угоди, акти виконаних робіт (наданих послуг), товарно-транспортні накладні, розрахункові документи тощо.

Нагадаємо: порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначено статтею 177 Податкового кодексу України.

Згідно з пунктом 177.2 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.

Пунктом 177.4 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, витрати, до складу яких включається вартість палива й енергії, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат.

Про реалізацію пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій

Прилуцька ОДПІ інформує, що ДФС України розпочата реалізація пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій (далі – РРО).

Так, бізнес очікують зміни щодо РРО, які дозволять спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.

Реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року, під час якого буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Зазначене сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, у зв’язку з тим, що використання окремих моделей надасть можливість здійснювати віддалений контроль за розрахунками та обігом товарів на підприємстві.

Таке рішення створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить умови їх введення в експлуатацію та використання, зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування.

З 19.06.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 13.06.2018 № 472 (далі – Постанова № 472), якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій (далі – Порядок). Порядком передбачено, що учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, зокрема удосконалених комп’ютерно-касових систем, які виявили заінтересованість щодо участі в експериментальному проекті.

При цьому організаційне супроводження експериментального проекту здійснюється Міжвідомчою робочою групою, утвореною Міністерством фінансів України (далі – Мінфін) протягом 15 днів після набрання чинності Постановою № 472.

Також Порядком зазначено, що до новітніх моделей комплексів застосовуються на період проведення експериментального проекту вимоги, затверджені постановами КМУ від18.02.2002 № 199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» і від 02.03.2016 № 149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування» з урахуванням таких особливостей, що програмні комплекси повинні забезпечувати, зокрема:
►виконання розрахункової операції та передачі контрольно-звітної інформації до системи обліку даних в режимі реального часу;
► друкування розрахункових та інших звітних документів;
► збереження даних про опис товарів, фіскальної інформації, даних, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти про розрахункові операції;
► використання електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» для здійснення технологічних операцій;
► використання технології, розробленої Національним банком України, або електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» для захисту від підміни та модифікації даних реєстраторів.

Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені фахівцями ДФС України з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФС, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей та передані для подальшої роботи до Мінфіну.

Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні РРО у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів.

Нагадуємо, що інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt, розроблена ДФС України, передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм. Ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Всі кейси цієї системи безкоштовні для її користувачів та не потребують абонентської плати за користування. Постанова № 472 опублікована в «Урядовому кур’єрі» від 19.06.2018 № 114.

Постанова № 472 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/postanovi-kabinetu-ministr/72935.html

До уваги членів фермерських господарств!

Прилуцька ОДПІ повідомляє наступне.

ДФС України листом від 26.06.2018 № 19425/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання інформації» (далі – лист № 19425) відкликала листи від 12.01.2018 № 1020/7/99-99-13-02-01-17 та від 19.01.2018 № 16387/99-99-13-02-01-1.

Водночас ДФС України вищевказаним листом № 19425 надала роз’яснення для фермерських господарств і членів фермерських господарств щодо питань нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Згідно зі змінами, внесеними Законом України від 03.10.2017 № 2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», з 01.01.2018 члени фермерського господарства виключені із переліку платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску (частина перша ст. 10 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами (далі – Закон № 2464)).

За заявами про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, поданими членами фермерських господарств до органів доходів і зборів, Договори про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування органами доходів і зборів з 01.01.2018 не укладаються. Щодо сплати єдиного внеску членами фермерських господарств у 2018 році слід зазначити, що на них поширюються обов’язки, визначені, зокрема, п. 1 частини другої ст. 6 Закону № 2464, щодо своєчасного та в повному обсязі нараховування, обчислення і сплати єдиного внеску.

Платники єдиного внеску, зазначені, зокрема у п. 5¹ частини першої ст. 4 Закону № 2464, зобов’язані сплачувати за себе єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята ст. 9 Закону № 2464), а за порушення законодавства про єдиний внесок, зокрема, за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску передбачено фінансову відповідальність, а саме:
► за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464);
► згіднo з частинами десятою та тринадцятою ст. 25 Закoну № 2464 на суму недоїмки нараховується пеня з рoзрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кoжний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченoї Закoнoм № 2464, починається з першого календарнoгo дня, щo настає за днем закінчення стрoку внесення відпoвіднoгo платежу, дo дня фактичної сплати (перерахування) включнo.

Більш детальніше з інформацією щодо чинності Договорів про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, термін дії яких припадає на 2018 рік, за всіма видами соціального страхування, укладених з членами фермерських господарств на строк не менше одного року за ставкою 22 відсотка, щодо обліку в контролюючих органах членів фермерських господарств у 2018 році та щодо обліку в контролюючих органах голів фермерських господарств, зареєстрованих як юридична особа, можливо ознайомитись у листі № 19425, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/listi/72946.html

Якщо у громадян реєстраційні дані зазнали змін

Якщо у вас змінились реєстраційні дані, зокрема місце проживання, у такому випадку, згідно з вимогами ст.70 Податкового кодексу України, громадяни зобов’язані протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних оновлених даних у Державний реєстр фізичних осіб – платників податків. Про це повідомила начальник відділу обслуговування платників Прилуцької ОДПІ Наталія Заєць.

Завдяки своєчасно внесеної достовірної інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб формуються нарахування про суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Таким чином, громадяни зможуть виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати, та уникнути фінансових санкцій.

З початку року Прилуцькою ОДПІ видано більше 5 тисяч карток платників податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Отож, у разі зміни своїх реєстраційних даних, зокрема прізвища, імені, по батькові або місця проживання (реєстрації), необхідно невідкладно звернутися до Прилуцької ОДПІ та подати заяву за формою 5-ДР за місцем нової реєстрації (проживання).

Єдиний податок сплачено не вчасно: яку відповідальність передбачено

Прилуцька ОДПІ нагадує, у разі якщо фізична особа — підприємець — платник єдиного податку не сплачує (не перераховує) авансові внески єдиного податку у порядку та строки, визначені Податковим кодексом України, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 50 % ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку.

Після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Кодексу при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків, пеня нараховується після закінчення 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.

На суму грошового зобов’язання, визначеного цим підпунктом (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки Нацбанку України, чинної на кожний такий день.

Ведення касових операцій: новації законодавства у червні 2018 року

Прилуцька ОДПІ повідомляє керівників суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою, що з 01.06.2018 року вступила у дію постанова Правління Національного банку України від 24.05.2018 року № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (додається), якою внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148).

Зокрема, Національний банк України впорядкував питання використання нових форм касових документів та початковий термін їх використання. Так, п.1 Постанови Правління Національного банку України доповнено наступними п. 11 та 12 викладеними у такій редакції:
«11. Суб’єкти господарювання мають право до 30 червня 2018 року (включно) використовувати в своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового касового ордеру, видаткового касового ордеру, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку виданих та прийнятих старшим касиром готівки та акту про результати інвентаризації наявних коштів, встановлені Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320 (зі змінами). 12. Суб’єктам господарювання до 30 червня 2018 року (включно):
1) розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси з урахуванням норм Положення про ведення касових операцій;
2) користуватися лімітами каси установленими та затвердженими до набрання чинності цією постановою.»

Враховуючи вищезазначене, ДФС вважає, що протиріччя щодо встановлення лімітів кас та використання нових форм документів на сьогодні Національним банком України врегульовано та приведено у відповідність. У частині оприбуткування та визначення оприбуткування внесено такі зміни. Так, зокрема, п.п. 13 та 14 п. 3 розділу І Положення № 148 доповнено словами «/книга обліку доходів» у відповідних відмінках та числах.

Пункт 18 викладено у новій редакції, а саме: «18) оприбуткування готівки – проведення суб’єктами господарювання обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі/книзі обліку доходів і витрат/книзі обліку доходів/фіскальному звітному чеку/розрахунковій квитанції;».

У новій редакції викладено п. 11 розділу І Положення № 148, чим врегульовано питання оприбуткування готівки на торгових об’єктах, а саме:
«11. Готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі. Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій).

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО».

Відповідно до Закону про РРО, фіскальний звітний чек - це документ встановленої форми, який повинен щоденно друкується на РРО та містити дані денного звіту. Згідно з п. 11 розділу ІІ Положення № 148 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.

Разом з цим, п. 11 розділу ІІ Положення № 148 чітко визначено питання застосування КОРО. «Суб’єкти господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО, використовують КОРО для:
1) підклеювання та зберігання фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках КОРО;
2) здійснення операцій із розрахунковими квитанціями в разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії;
3) обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, перевірок конструкцій та програмного забезпечення РРО».

Крім того, внесено зміни до абзацу третього та пп. 3 п. 29 розділу ІІІ Положення № 148 та викладено у такій редакції:
«Документом, що свідчить про здавання виручки до банку та є підтвердженням оприбуткування готівки в касі суб’єктів господарювання, є:
3) примірник супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача».

За порушення норм з регулювання обігу готівки, що встановлено Національним банком України, згідно з чинним законодавством до суб’єктів господарювання передбачена відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (у п’ятикратному розмірах – за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки).

Просимо платників податків взяти до уваги зазначену інформацію та до 30.06.2018 року забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює питання обігу готівки у частині обов’язковості розробки та затвердження порядку оприбуткування готівки у касі та порядку розрахунку ліміту каси з урахуванням норм Положення № 148, а також використання нових форм документів (п. 11 та 12 п.1 Постанови № 148).

Назад










13 Вересня 2018 15:11

Як Ви думаєте, чи знаєте свої громадянські права?